Avatar billede aesoenderjyden Nybegynder
27. december 2013 - 09:46 Der er 5 kommentarer

Manglende rettigheder

Hej
Jeg er ved at tømme en hardisk fra en XPhome maskine, via en sata dock tilsluttet min pc(W7pro) med usb.
Når jeg vil overføre mapper og filer fra documents and settings området, får jeg en popup, at jeg ikke har rettigheder dertil. Når jeg så går under egenskaber for mapper og sætter min pc's admin eller user ind, og giver fuld adgang i tjekboksene, lukker stifinder og åbner igen kan jeg får lov at se filerne, men ikke at flytte dem hverken via Copy n Paste eller drag n drop.
Jeg har uden problemer kunne flytte filer fra skrivebords området(C:) og et andet drev(D:)

What to do?  kan jeg flytte filerne i kommando promten, og med hvilke komandoer?
Avatar billede chalde Seniormester
27. december 2013 - 09:49 #1
Avatar billede aesoenderjyden Nybegynder
27. december 2013 - 10:13 #2
Desværre Chalde det var faktisk en af mine forsøg ;-)
jeg har været inde under avanceret, ligeledes rediger, og ændre til min admin, jeg har også forsøgt det i roden af drevet
Avatar billede aesoenderjyden Nybegynder
27. december 2013 - 10:14 #3
Desværre Chalde det var faktisk en af mine forsøg ;-)
jeg har været inde under avanceret, ligeledes rediger, og ændre til min admin, jeg har også forsøgt det i roden af drevet
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
27. december 2013 - 12:15 #4
Hvis man booter fra en Linux live cd, er man helt ude af Windows miljøet. Jeg tror, at Linux er ligeglad med diverse rettigheder.
Bare et forslag, jeg ved ikke, om det virker.

Venlig hilsen
Avatar billede juleulven Nybegynder
27. december 2013 - 14:20 #5
først overtager du "ejerskabet" af "hovedmappen" og sørger for, at rettighederne nedarves.

derefter anvender og lukker du egenskaber for mappen.
igen ind i sikkerhed og sæt nu dig selv som "fuld" adgang.

kig evt. lidt om der på "generelt" fanen er sat "skrivebeskyttet".