Avatar billede max33 Nybegynder
30. december 2013 - 22:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Certifikat ved https

Hej skal bruge et rigtigt certificat, har kigget ved https://www.digitaltcertifikat.dk/ men hvad skal jeg vælge?

Skal bruge det til en hjemmeside som skal køres via https
Avatar billede repox Seniormester
30. december 2013 - 22:43 #1
Jeg er rigtig glad for service og pris på http://www.digicert.com/ - de er hurtige og prisdygtige.
Avatar billede anri Novice
30. december 2013 - 23:10 #2
Ja priserne varierer ret meget.
Jeg har et truebusiness EV-certifikat direkte fra GeoTrust.
Det giver den der grønne adresselinie, der viser at både firma og URL er verificeret af geotrust.
Avatar billede max33 Nybegynder
01. januar 2014 - 14:23 #3
#2 har også overvejet den, da det er den billigste EV løsning.
Men er det nødvendigt med en EV løsning, hvem tænker over det, udover dem der skal lave det?

Hvad kræver det at få url og firma verificeret?
Avatar billede anri Novice
01. januar 2014 - 18:23 #4
Det kommer jo an på, hvad du skal bruge siden til. Er der følsomme data på, er det jo en sikkerhed for kunden at siden og firmaet er verificeret. Men man kan også bare nøjes med SSL certet.

Verificeringen består sådan set blot i et opkald fra geotrust hvor de stiller nogle spørgsmål om domænet og virksomheden bag.

Må man spørge om hvilken slags data siden skal håndtere og hvem der skal benytte det?
Avatar billede max33 Nybegynder
02. januar 2014 - 09:03 #5
personfølsomme data, navn adresse, cpr nr mm.

Det er forskellige institutioner der skal bruge hjemmesiden.
Avatar billede max33 Nybegynder
02. januar 2014 - 11:36 #6
Har valgt:
QuickSSL Premium - GeoTrust

Men har lidt problemer, når jeg tester hjemmesiden ved GeoTrust skriver de:
Certificate installation successfully checked

This is not a Geotrust certificate.
Please contact the Certificate Authority for further verification.

Jeg har også modtaget 2 certifikater som jeg ikke lige ved hvordan jeg skal putte ind på serveren...
Avatar billede anri Novice
02. januar 2014 - 11:45 #7
Hvilken webserver bruger du?
Avatar billede max33 Nybegynder
02. januar 2014 - 11:55 #8
apache
Avatar billede anri Novice
02. januar 2014 - 11:57 #9
Ach.
Den er jeg ikke inde i.  Hvis jeg var dig, ville jeg oprette et nyt spørgsmål om den del, for at få de rigtige øjne på..
Avatar billede max33 Nybegynder
02. januar 2014 - 12:00 #10
god ide smid et svar og du får point...
Avatar billede max33 Nybegynder
08. januar 2014 - 11:45 #11
så lukker jeg bare selv.