Avatar billede jcr18 Professor
11. januar 2014 - 14:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

router problemer?

Jeg har 2 pc (begge med nyinstallerede windows på). Min router er en Zyxel P-2812HNU-F1.
Windows har på begge pc`er fået lov til at konfigurere netværket. Begge pc`er har samme navn på arbejdsgruppen.Begge pc`er kan ses på netværket og begge pc`er har adgang til routeren.
Alligevel kan jeg se at hjemmegruppen oplyser at der ikke er nogen pc`er tilgængelige.
Når jeg klikker på netværket og pc ikonet for f.eks pc2 får jeg meldingen http://peecee.dk/upload/view/429298/full

Er der nogen der kan hjælpe med at få forbindelse til pc1 og pc2 så jeg kan begynde at benytte hjemmenetværket til at dele mapper osv.
Avatar billede Jensen DK Novice
11. januar 2014 - 16:48 #1
Du skal nok starte med at fortælle hvilket styresystem du bruger, er lidt svært at gætte.
Avatar billede jcr18 Professor
12. januar 2014 - 01:50 #2
Beklager. Jeg benytter windows 7 pro på den ene pc og windows 7 home på den anden.
Avatar billede Jensen DK Novice
12. januar 2014 - 06:35 #3
Har du prøvet at slå firewall fra i sikkerhedscentret?
Avatar billede jcr18 Professor
13. januar 2014 - 01:02 #4
Jeg benytter ikke windows firewall men udelukkende firewallen i min router.
Avatar billede jcr18 Professor
24. januar 2014 - 17:12 #5
Har ikke fundet en løsning.