Avatar billede newbe-1 Nybegynder
13. januar 2014 - 23:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Online Lydoptager

Vi søger en lydoptager der gør det muligt for en bruger at lave en optagelse med sin mikrofon, det skal fungere på samme måde som med sin telefon, at man trykker på optag, så indtaler man optagelsen med sin mikrofon og optagelse slut.

Nogen der har en information om hvor kan man finde lidt mere information om hvordan man får sådan en her til at fungere med php?
Avatar billede repox Seniormester
14. januar 2014 - 00:03 #1
Du kan ikke gøre det med PHP (alene). Det kræver en client-side klient som f.eks. en Flash eller Java applikation der kan optage lyden og sidenhen sende den til serveren.
Avatar billede newbe-1 Nybegynder
14. januar 2014 - 00:48 #2
Men det har de fleste vel allerede på PCen, det kræver det vel også at afspille en lydfil?

Har du nogen link til mere information om dette du kan henvise til?
Avatar billede repox Seniormester
14. januar 2014 - 00:54 #3
Hvad har de fleste på PC'en?

Du bruger jo en audio-driver til det hardware du har i computeren til at afspille lyd med. At optage lyd foregår jo på samme måde, men du skal have noget der kan fange lyden.

HTML5 kan eksempelvis løse opgaven for dig:
http://www.html5rocks.com/en/tutorials/getusermedia/intro/

Hvordan det så skal sendes til serveren er jeg ikke lige klar over.

Jeg har altså ikke lige brugt tid på at google efter Flash eller Java audio recorders. Det må du selv bruge tid på.
14. januar 2014 - 11:43 #4
HEJ,

Jeg har ladet mig fortælle, at det er muligt. (Om det så passer må stå hen i det uvisse.)

Måden at gøre det på er at skrive en "LYDOPTAGER" i et højniveau-sprog (eks. Delphi), og derefter konvertere denne program-stump til en Active-Form // Object, som så kan køres i en Browser -- siger min kilde (en kollega).

KRISTIAN
Avatar billede repox Seniormester
14. januar 2014 - 11:46 #5
Det er det jo også - det har jeg jo allerede konstateret.
Et ActiveX object som kun understøttes af IE er så måske ikke den rigtige løsning.
14. januar 2014 - 12:30 #6
HEJ,

Lad det sidste være det første:

Enig -, så gerne at Højniveausprogene lavede objecter // Active-forme til andre browsere end IE. Men (ifølge  min kilde - her er jeg forlængst stået af og korriger mig gerne) skulle det være muligt at lave et object,  som også kan eksekveres på eks.
FireFox (FF). (MEN Hvordan ved JEG ikke).

(Jeg har arbejdet EEN gang med act. forms og det gik ikke jublende godt!)

OG det bringer mig til pkt. 1:

Hvis det er MULIGT at lave et object til FF, så kunne løsningen vel være relevant (spm fra kollega-en) ?

KR
Avatar billede repox Seniormester
14. januar 2014 - 12:38 #7
ActiveX er en stor sikkerhedstrussel mod alle klienter der aktiverer dem, så jeg så helst at man brugte de faciliteter som browseren tilbød i stedet.

Så selvom løsningen kunne være relevant, vil det ikke være formålstjenstligt at lave en løsning som ikke virker på tværs af browserne, når det nu er så let at lave en der gør (JavaScript og HTML5).
14. januar 2014 - 15:06 #8
HEJ,

Jeg respekterer naturligvis dit standpunkt omkring ActiveX men mener at ActiveX (eller COM (med variationen DCOM)) er en styrke, dersom det/den (?) programmeres rigtigt. Og her mener jeg inkluderende de sikkerhedsforetag, som er mulige.

Men (og her er vi (igen) enige,) at lave en løsning, som:
er (** censur**) besværlig at lave (og få til at køre), kræver betydelige externe ressourcer (et højniveau-programmeringssprog),
betydelig programmeringsviden mv...    er ikke formålstjenligt, når det kan laves med enkle-(re) midler ud fra betragtningen KISS (keep it simple Sidney i den KORREKTE udgave eller den mere folkelige KEEP IT SIMPLE STUPID ).

Men min erfaring siger mig, at ofte finder "man" (læs: JEG) "løsningen" , når man (jeg) har fundet en anden langt mere besværlig løsning, og endelig fået den til at fungere og har fået overbikket. (hehe)..

KR
14. januar 2014 - 15:15 #9
HEJ,

Jeg respekterer naturligvis dit standpunkt omkring ActiveX men mener at ActiveX (eller COM (med variationen DCOM)) er en styrke, dersom det/den (?) programmeres rigtigt. Og her mener jeg inkluderende de sikkerhedsforetag, som er mulige.

Men (og her er vi (igen) enige,) at lave en løsning, som:
er (** censur**) besværlig at lave (og få til at køre), kræver betydelige externe ressourcer (et højniveau-programmeringssprog),
betydelig programmeringsviden mv...    er ikke formålstjenligt, når det kan laves med enkle-(re) midler ud fra betragtningen KISS (keep it simple Sidney i den KORREKTE udgave eller den mere folkelige KEEP IT SIMPLE STUPID ).

Men min erfaring siger mig, at ofte finder "man" (læs: JEG) "løsningen" , når man (jeg) har fundet en anden langt mere besværlig løsning, og endelig fået den til at fungere og har fået overbikket. (hehe)..

KR
Avatar billede newbe-1 Nybegynder
15. september 2014 - 00:51 #10
lukker
Avatar billede repox Seniormester
15. september 2014 - 07:07 #11
Jeg antager du fik løst dit problem?