15. januar 2014 - 17:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SEPA (Single Euro Payments Area) som betalingsløsning i en webshop.

Jeg er godt klar over, at SEPA nok er et stykke mindre aktuelt for Danmark end for lande med Euro (såsom Belgien, hvor jeg er bosat,) men er der nogen her der har føling med hvordan det går med at indføre SEPA og bruge den til online betalinger?  Jeg har læst, at SEPA skal indføres officielt fra 1 februar, men også, at der nu tales om en seks måneders overgangsperiode.  Jeg skal igang med at lave en betalingsløsning til en hjemmeside, og jeg spekulerer på om jeg skal trække den lidt og så basere den fra begyndelsen på SEPA, eller om jeg skal lave en PayPal løsning nu og så ændre på et senere tidspunkt.
16. januar 2014 - 18:58 #1
Den var der ingen der havde bud på.  Det var skade.
Avatar billede finb Ekspert
23. januar 2014 - 15:28 #2
Kender ikke sepa, men
jeg har ikke haft bøvl med PayPal.
23. januar 2014 - 16:17 #3
Jeg har heller ikke haft bøvl met PayPal.  Det var sådan set ikke spørgsmålet.  I Holland, hvor den forening jeg hjælper med hjemmeside er er bosiddende, findes der en betalingsløsning, der hedder IDEAL.  Med en IDEAL betalingsknap bliver folk (efter sigende, jeg har ikke egen erfaring dermed) dirrigeret til deres egen bank og kan der betale til foreningens bankkonto.  Foreningen ønsker, om muligt, en sådan løsning.  En ulempe er, at IDEAL kun virker mellem hollandske banker, og foreningen prøver at skaffe sig bidrag også fra Belgien og omliggende lande.  Men jeg øjnede muligheden for, at SEPA, når (hvis) den kommer, tilbyder en lignende betalingsløsning som IDEAL, men for hele euro området.  (Så må vi bruge PayPal til bidragsydere fra tilbagestående lande såsom Danmark.)
Avatar billede firmalive Nybegynder
16. juni 2014 - 10:28 #4
Indholdet er ikke tilladt

Dette indlæg er blevet modereret af en CoAdmin