Avatar billede lineriber Praktikant
17. januar 2014 - 13:53 Der er 1 løsning

VBA: valgte PivotItems skal være lig med værdier i celler

Hej Eksperter

Jeg forsøger at lave en VBA kode, men kan ikke få det til at virke!

Jeg har en excel fil (excel 2010, engelsk version) der har 2 faner.
I fane A vises en række projektnavne i cellerne Y21:Y31.

I fane B har jeg en pivottable3 med et Pivotfield der hedder "WBS". Jeg ønsker her at min VBA kode skal tilvælge de pivotitems der svarer til projektnavnene i cellerne Y21:Y23.

Jeg har forsøgt at skrive koden som nedenfor, udfra en kode jeg fandt på internettet:

Sub Multiple_Pivot_Fields()
Dim i As Variant

Sheets("B").Activate
With ActiveSheet.PivotTables("PivotTable3").PageFields("WBS")
.EnableMultiplePageItems = True
End With

ActiveSheet.PivotTables("PivotTable3").PivotFields("WBS").ClearAllFilters

For i = 21 To 31
Sheets("A").Activate
Range("Y" & i).Select
Sheets("B").PivotTables("PivotTable3").PivotFields("WBS").PivotItems(Format(ActiveCell, "@")).Visible = True
Next

End sub

Men koden fejler ved "Sheets("B").PivotTables("PivotTable3").PivotFields("WBS").PivotItems(Format(ActiveCell, "@")).Visible = True".

er der nogen er kan gennemskue hvad jeg gør forkert, eller alternativt give et forslag til en anden måde at gøre det på??

mvh
Line
Avatar billede lineriber Praktikant
28. februar 2014 - 11:19 #1
Jeg lukker spørgsmålet pga manglende svar.