Avatar billede le104 Novice
19. januar 2014 - 11:59 Der er 15 kommentarer

Win 8.1 optimering

Jeg vil gerne optimere Windows 8.1, men der kommer besked om, at der mangler filer, som skal hentes på mediet. Det har jeg imidlertid ikke, da opdateringen er hentet og installeret uden at jeg har gemt den på en skive.
Kan jeg finde en fil på computeren til at geninstallere opdateringen, og i givet fald, hvad hedder den?
I værste fald skal jeg vel sætte Win 7 disken i og reparere derfra, men så er jeg bange for, at jeg mister hele opdateringen.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2014 - 14:50 #1
Hvis det er en stationær, får du ikke noget ud af det. Jeg har prøvet. Opdateringerne er til computere med Touch skærm. Ikke engang startknappen kommer igtigt tilbage (rygter siger, at der kommer en ny til april) men den kan man få her;
http://www.classicshell.net/ Derimod har man fået problemer med windows 8.1. http://www.computerworld.dk/art/229426/brugere-klager-store-problemer-efter-windows-8-1-opdatering
Du kan ikke reparer win8 med win 7. Men det burde være i orden efter sidste win 8 update. Det bedste er forøvrigt, at formatere og geninstallerer win8 med update, og så vælge en ren install. hvor intet gemmes. Når alt er fra win 8.1 skulle der ikke være konflikter. Men nogle programmer kan måske ikke køres under 8.1.
Avatar billede le104 Novice
19. januar 2014 - 17:52 #2
Det er en ASUS bærbar (A53S).
Hvordan kan man vide, at optimering kun er til touchskærme? Det er ulogisk, når Win 8.1 normalt kører fint på bl.a. bærbare.
Jeg har alle opdateringer via Update, og en fejlfinding finder ingen fejl.
Det er der alligevel, da maskinen er blevet mere og mere langsom, og den kan næsten ikke starte efter standby.
Jeg ved godt, at jeg ikke kan reparere 8 med 7. Jeg troede dog, at en reparation via systemet i første omgang var nok. Jeg undrer mig bare over, hvilke filer, der mangler.
Den er sidst formateret for ca. et år siden, så den burde kunne køre længere. Men der er nok ikke andet at gøre.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2014 - 18:26 #3
Da jeg installerede 8.1 fungerede Comode firewall og et par andre programmer ikke mere. Jeg prøvede så at se efter en eller anden fordel, jeg havde opnået, Men kunne ikke finde nogen.
Når man køber en bærbar med 8.1 er os selvfølgelig installeret på en tom disk, og ikke oven i 8.0 det er derfor jeg foreslog en ren install. for så burde det køre.
Du kan forsøge med en 8.0 Repair CD/USB, men jeg tror ikke på at det hjælper noget. Når computeren næsten ikke kan starte efter Standby, er der noget alvorligt galt, enten med hardware eller software, hvis ventilatorerne da ikke simpelhen er fyldt med støv.
Avatar billede le104 Novice
19. januar 2014 - 19:00 #4
OK. Hvad sker der, når jeg sætter en USB boot i gang? Hvor langt går systemet? Jeg har oprettet en.
Til info fungerer alle mine programmer. Det kan kun være Windows, der hænger (KUN?).
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2014 - 19:17 #5
Der kan jo også være hardwarefejl.
USB boot med hvad? Hvis det er en windows reparations USB, er der ikke andet at gøre, end lade den arbejde med problemet. Men det bliver næppe bedre.
Avatar billede le104 Novice
19. januar 2014 - 20:06 #6
Med en USB boot stick (memory stick).
Jeg er nødt til at prøve et eller andet.
Ellers må jeg resette  den helt til fabriksindstillinger.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2014 - 20:15 #7
En USB boot stick, jo men hvad er der på den af prog???
Resette til fabriks instillinger, ja hvorfor ikke? Husk backup af vigtige data.
Avatar billede le104 Novice
19. januar 2014 - 21:02 #8
Ligner de filer man i sin tid manuelt lagde på en bootdisk i DOS.
Har alle data i Dropbox, så de er sikrede.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2014 - 21:15 #9
Men hvad vil du med den? computeren kan jo godt boote.
Du kan jo lige så godt prøve fabriks indstillinger.
Fik du checket for støv og nullermænd i ventilatorene, og fik du checket dine ram? 1 ramblok ad gangen på skift? eller et prog. på CD/USB.
Avatar billede le104 Novice
19. januar 2014 - 22:20 #10
Det er jo rigtigt. Tænkte mig ikke om. Hvordan tjekker jeg for støv osv.? Jeg har aldrig åbnet en bærbar, kun en stationær.
Program på CD? Hvis det er Windows 8, så har jeg installeret fra nettet direkte. Nu mangler jeg så skiven. Kan fås med ordrenr, men koster.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2014 - 22:39 #11
Enten åbner man computeren og støvsuger, eller man køber en dåse med trykluft og blæser støvet ud - men gør det ikke i hus eller lejlighed, der sviner.
Jeg mener man med en ægte nøgle til win 8 kan downloade en gratis Iso, som man kan lægge på en USB.
Jeg har ikke selv læst det hele, men prøv at se her:http://www.intowindows.com/download-windows-8-iso-from-microsoft-using-product-key/
Avatar billede le104 Novice
19. januar 2014 - 23:10 #12
Yes. Det havde jeg glemt. Gør det i morgen og prøver rengøringen.
Tak for dine svar
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2014 - 23:16 #13
Ok!
Avatar billede le104 Novice
04. maj 2014 - 10:26 #14
Ikke relevant mere
Avatar billede 220661 Ekspert
27. august 2014 - 20:43 #15
så lukker du tråden ved at acceptere dit eget svar:
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo