Avatar billede UdviklerWagner Nybegynder
24. januar 2014 - 14:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Word med mange objekter indsat.

Hej med jer.
Jeg går med nogle tanker om optimering på mit arbejde, for at kunne føre mine tanker ud i livet skal jeg bruge jeres hjælp.
Kan det lade sig gøre at gøre følgende, enten i Word eller et andet program.

Jeg har et Word dokument, indeholdende 25 sider med vejledninger, her efter kaldet Master, efterfølgende skal jeg bruge 3 dokumenter, Dok1, Dok2 og Dok3. Disse 3 dokumenter skal alle sammen, indeholde dele fra Master dokumentet, eksempel, Dok 1 indeholder side 1, 3, 4, 10, og 20, Dok2 indeholder, 1, 3, 8, 10, og 12, Dok3 indeholder 3, 5, 6, 10 og 15. Og da det er vejledninger skal de være "readonly" men det skal være sådan at hvis jeg retter i Master dokumentet skal det slå igennem på alle 3 dukomenter.

Så folkens kan dette lade sig gøre.

Mange hilsner
UdviklerWagner
Avatar billede supertekst Ekspert
24. januar 2014 - 15:13 #1
Hvilken Office-version er der tale om?

Hvordan skal "vejledningerne" anvendes - udskrevet på papir - som tekst i anden kontekst - eller ..?
Avatar billede UdviklerWagner Nybegynder
24. januar 2014 - 15:19 #2
Vores Office er 2010, og dokumenterne skal vises på en tablet eller en computer.
Avatar billede supertekst Ekspert
24. januar 2014 - 15:25 #3
Ok - er det ren tekst?

Tænker du på specielle omstændigheder - når du nævner "eller andet program"
Avatar billede UdviklerWagner Nybegynder
24. januar 2014 - 15:36 #4
Vejledningerne indeholder både tekst og billeder, men de kunne godt laves om til kun at være billeder, men så skal teksten være sat ind i billedet, og det er tekster der er vigtig, det er den der skal kunne redigeres i, og den redigering skal slå igennem på alle dokumentet, hvor den side er indsat.

Det at jeg har nævnt at der kunne bruges et andet program, skyldes at jeg ikke med sikkerhed viste om Word/Office kan det jeg gerne vil kunne, men jeg foretrækker at det er Office der bliver brugt.
Avatar billede supertekst Ekspert
24. januar 2014 - 15:46 #5
Er siderne i "master" opdelt med sideskift?
Avatar billede UdviklerWagner Nybegynder
24. januar 2014 - 15:56 #6
Ja og alle med en header og footer.
Avatar billede supertekst Ekspert
24. januar 2014 - 16:06 #7
Tak - skal se om jeg kan finde en mulig løsning.
24. januar 2014 - 16:14 #8
Opdel dit masterdokument i enkeltsider.
Brug herefter funktionen hoveddokument/underdokument til at sammensætte de forskellige kombinationer.

Rettes der i et underdokument kan rettelsen slå igennem i de sammensatte dokumenter.
Avatar billede UdviklerWagner Nybegynder
24. januar 2014 - 17:13 #9
Når du skriver opdel masterdokumentet, mener du så at hver side skal have sit eget filnavn.
27. januar 2014 - 11:37 #10
Ja, hver del masterdokumentet skal opdeles i, skal gemmes som et separat dokument.

Herefter bruger du funktionen hoveddokument/underdokumenter til at sammensætte de dokumenter, du skal bruge.

En opdatering af et underdokument kan herefter slå igennem i dine hoveddokumenter.
Avatar billede UdviklerWagner Nybegynder
25. marts 2014 - 07:42 #11
Tak for hjælpen :)
Avatar billede UdviklerWagner Nybegynder
25. marts 2014 - 07:43 #12
Hvordan lukker man tråden???
Avatar billede supertekst Ekspert
25. marts 2014 - 07:56 #13
Accepter et svar