Avatar billede jacob172100 Praktikant
26. januar 2014 - 16:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Importere data fra hjemmeside (php med bruger+pass) til Excel inkl. automatisk opdatering

Hej eksperter

Jeg ønsker at importere data fra en hjemmeside hvor jeg logger ind med bruger+pass (php-hjemmeside) til Excel. Desuden skal Excel automatisk kunne opdatere regnearket med de nyeste data fra hjemmesiden når jeg efterfølgende åbner det. Indtil videre er det lykkedes mig at importere datasættet via Excels dataimportfunktion, men når jeg lukker arket og åbner det igen, importeres de nyeste data ikke.

Jeg importerer data som er adskilt af semikolon. Jeg bruger funktionen "Tekst til kolonner" til at opdele teksten i flere spalter. Jeg har ikke adgang til selve serveren som databasen ligger på (eller adressen), men har i stedet administratorbrugernavn + kode til hjemmesiden hvor data kan trækkes ud fra. I Excel har jeg prøvet at linke til hjemmesiden + angive user+pass som jeg bruger til at logge ind på hjemmesiden med.

Håber I kan hjælpe.

Mvh. Jacob172100
Avatar billede Sitestory Mester
02. februar 2014 - 16:30 #1
Jeg ville nok springe over, hvor gærdet er lavest. Når du er på websiden, trykker CTRL+A for at markere alt og så CTRL+C for at kopiere. Udklipsholderen indsætter du i Excel som tekst eller i Notepad.

Afhængigt af, hvor meget der står, kan man hurtigt slette alt det overflødige og parse resten med VBA eller gemme som tekst- eller csv-fil, som man så importerer automatisk eller manuelt.

Alternativt skal du parse XLM-koden, og det er noget mere langhåret.

Hvis du kender "bagmanden" kunne du måske overtale ham til at gøre det muligt at hente data som en csv-fil, ligesom man kan hente data i fx netbanken.
Avatar billede jacob172100 Praktikant
16. april 2014 - 00:59 #2
Sitestory, tak for forslag, men besvarer desværre ikke mit spørgsmål.