Avatar billede evalon Nybegynder
26. januar 2014 - 19:17 Der er 6 kommentarer

Email "webhotel".

Hej Alle,

Jeg har for kort tid siden fået en besked fra Telenor om, at de nu vil ophøre med at have min/andres email liggende hos dem. Den er vist forblevet i deres system siden jeg for et års tid siden flyttede til en anden internet udbyder og er herfra blevet videresendt til min computer.

Mit spørgsmål er, om der her i DK findes en udbyder af et "email webhotel", hvor jeg vil kunne parkere min email adresse i længere tid og få emails videresendt til min computer? Jeg søger en ikke for dyr (helst stort set gratis) løsning ....

Tak for de forslag i måtte have :-)

Venlige hilsner - Jesper
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2014 - 19:33 #1
Det er op til telenor om de vil køre din mail-adresse videre hvis du skifter til en anden udbyder. Hvis de vil det, så kan du bare lave en google-mail, og der have din telenor-adresse overført.
Men ellers er tiden nok til at få en ny mail adresse (outlook.com eller gmail.com) og flytte dine aftaler osv derover.
Avatar billede kurt54 Ekspert
26. januar 2014 - 19:39 #2
Tjah - jeg valgte dem så sent som dec 2013 pga email. De havde hostet mine email gratis i mange år, mens jeg havde anden internet udbyder, så derfor valgte jeg dem.
Du kan vælge one.com og eget domæne - det er ikke gratis men meget billigt, og med eget domæne slipper du for at skulle skifte email igen - også selvom du skifter fra one.com
Jeg tror desværre ikke du kan parkere din nuværende email adresse noget sted ret lang tid. Vi kan kun håbe på de fortryder eller nogle byder på mail forretningen for at videreføre de gamle domæner som get2net.
Avatar billede claes57 Ekspert
26. januar 2014 - 19:44 #3
Telenor har meldt ud, at de havde en del arvede 'gratis-kunder' og meget gammelt system i forbindelse med opkøb. Enten skulle de ofre mill kr på vedligehold (til gratister) eller skippe dem. De har valgt at skippe de kunder, der ikke giver 1 kr til omsætningen.
Avatar billede evalon Nybegynder
26. januar 2014 - 19:50 #4
Hej claes57 & kurt54,

Tak for jeres feedback & forslag.

Hmmm ... Ærgerligt, at Telenor ikke fører emails videre - min er en ...@image.dk adresse tilbage fra 90'erne som jeg egentlig er godt tilfreds med at have.

Vil lige overveje, hvad der kan være den mest holdbare/enkleste løsning fremover.

Endnu en gang tak for jeres input ;-)

Hilsen Jesper
Avatar billede evalon Nybegynder
26. januar 2014 - 19:54 #5
" ...De har valgt at skippe de kunder, der ikke giver 1 kr til omsætningen ..."

Hvilket giver mening for mig - men jeg gav f.eks. gerne 10 kr/md for at have min email dér ... Men kan jo være det på én eller anden måde ender sådan.

Hilsen Jesper
Avatar billede larsini Seniormester
27. januar 2014 - 12:17 #6
siden 1999 har jeg haft domæne, webside og email hos one.con - kører bare perfekt - kr 11,25 pr måned