Avatar billede julle8800 Nybegynder
31. januar 2014 - 13:43 Der er 1 kommentar

opsætning af nat ip

hej med jer har et problem da jeg går og lejer med at opbygge en freenas server som skal kunne tilgåes ude fra har hør at der er noget der skal opsættes i ruter men helt hvad og hvordan og om det er det eneste er jeg ikke klog på så ville sætte stor pris på om der var en eller anden der vile bruge lidt tid på at hjælpe mig lidt min ruter er ´fra fullrate den der hedder noget med f1 til sidst hvis vedkommene kan og har løst skal men være velkommen til at kikke ud forbi mig giver gerne kaffe kan også klares ovre tlf hved at sende mig en sms på 51845512 så ringer jeg
Avatar billede EDB-Eksperten Nybegynder
01. september 2014 - 14:51 #1
Hmm jeg tror du blaner tingene lidt sammen.

Det du skal er bare at portforwarde de porte du bruger gennem routeren.

gå ned i start og skriv cmd tryk enter og skriv så i det nye vindu "ipconfig" uden ""

Find default gateway ip addresse og indtast den i din browser.

dit default paswd er nok admin admin eller admin password. wis ikke er det dine login info til fullrate.

inde på routeren finder du portforward og vælger de porte du skal bruge og sender dem til din free nas ip.

ellers brug google og skriv portforward og freenas så er jeg sikekr på der kommer noget.