Avatar billede Bekmand Nybegynder
31. januar 2014 - 14:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Autofiltrering i Excel

Hej alle,

Jeg har et excel ark med en masse linier i, hvori mine kollegaer sorterer meget i vha. filter. Normalt når den så skal nulstilles, bruges "clear filter". Men er der en måde hvorpå man kan cleare alt, undtagen en given filtering på en linie?

Og kan man lave det som en knap man har indsat i arket?

Håber der er nogle der kan hjælpe :)

Mvh Jens-Ole
Avatar billede supertekst Ekspert
31. januar 2014 - 15:03 #1
Ja - det skulle være muligt - men vedr. "undtagen en given filtering på en linie" - hvordan kan denne identificeres?
Avatar billede Bekmand Nybegynder
31. januar 2014 - 15:09 #2
Hvis man nu siger det er sager, så har vi række A, hvori vi skriver status i.

BLANK = AKTIV
1 = LUKKET

Når man så clearer al den filtering man har lavet, så skal den ikke vise dem vi har lukket. Dvs. 1 skal være sorteret væk.

Giver det mening?
Avatar billede supertekst Ekspert
31. januar 2014 - 15:22 #3
Det skulle jeg mene - men du er velkommen til at fremsende en model, der er repræsentativ.

@-adresse under min profil.
Avatar billede supertekst Ekspert
03. februar 2014 - 13:47 #4
Knap blev oprettet og ny VBA-kode integreret  med bestående:

Private Sub CommandButton1_Click()                  'Nulstil filter
    clearWkbkFilter                                'Vis alt

Rem kun blanke vises
    ActiveSheet.Range("$A$6:$AA$2240").AutoFilter Field:=1, Criteria1:="="

End Sub