Avatar billede benzon Praktikant
01. februar 2014 - 12:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Divs og CSS - Hvordan gør jeg

Heysa alle sammen,

Jeg må indrømme de sidste par år har været rent php for mig, har ikke rigtig leget med HTML i en længere periode, og der halter det lidt for mig nu.

Jeg sider og skal lave en lille box med noget info (Billede til Venstre tekst til højre, ved godt jeg bare kan smide float på billedet, men vil egentlig gerne have det er i 2 divs i stedet, vil også gerne vide hvordan man eks lavede noget med 3/4 divs.

Struktur tænker jeg

Container
Kasse 1 = 200px - Kasse 2 = 300px

De ekstra kasser skulle så være Kasse 3 = 100px - Kasse 4 = 50px hver gang jeg leger med divs har jeg problemer med og få dem til at blive på samme række, har ikke luret hvordan jeg løser dette problem for at være ærlig, håber nogen kan give råd, hjælpe med og få min forståelse for det på rette spor.
Avatar billede losdivinos Nybegynder
01. februar 2014 - 13:15 #1
Lav en container, som har en width.
Derefter lav kasse 1 med float:left; width:200px;
kasse 2 med float:left; width:300px;

Burde virke perfekt.
Avatar billede benzon Praktikant
01. februar 2014 - 13:55 #2
Det funker også men hva fan gør man hvis man har flere divs man gerne vil have inde i containeren på samme linje eks 3 eller 4
Avatar billede losdivinos Nybegynder
01. februar 2014 - 14:02 #3
#container {
width:800px;
}

.kasse {
margin:0px;
float:left;
width:25%;
}

<div id="container">
    <div class="kasse">
      kasse 1
    </div>
    <div class="kasse">
      kasse 2
    </div>
    <div class="kasse">
      kasse 3
    </div>
    <div class="kasse">
      kasse 4
    </div>
Avatar billede benzon Praktikant
09. november 2015 - 21:39 #4
prøve lige og få lukket hist og her