Avatar billede hkprofil Forsker
02. februar 2014 - 09:32 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

PDF dokument/foto

Jeg skulle sende et dokument i PDF format. Det lykkedes ikke, og nu har jeg til min skræk opdaget, at alle mine billeder er blevet til PDF filer? Jeg ved rent faktisk ikke hvad jeg har gjort galt, men håber der er nogen der kan hjælpe med at få dem tilbage til normal. Jeg har Windows 7! mvh
02. februar 2014 - 09:40 #1
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

"...alle mine billeder er blevet til PDF filer... - det er nok sådan at du på en eller anden måde har arrangeret at alle billeder ÅBNES med AcrobatReader ...

Systemgendannelse til før problemet ?
Avatar billede hkprofil Forsker
02. februar 2014 - 09:48 #2
Kære Karise_larry Det gjorde jeg sandelig også, for det ved jeg du ellers vil kommentere :-O
Avatar billede hkprofil Forsker
02. februar 2014 - 09:53 #3
Systemgendannelse til før problemet?
- og så plejer jeg at spørge, hvordan er det lige man gør det?
Avatar billede poko1 Ekspert
02. februar 2014 - 10:35 #4
Gå til din, billede mappe find et billede der vil åbnes med et andet program
Tryk på egenskaber og følg billedet
Tryk på skift derefter på flere indstillinger og vælg dit, standard program
http://gratisupload.dk/vis_billede/706954/
Avatar billede hkprofil Forsker
02. februar 2014 - 10:54 #5
Tak tak det vil jeg prøve med det samme!
Avatar billede hkprofil Forsker
02. februar 2014 - 11:01 #6
poko1
Jeg kan ikke åbne foto, men får meddelsen: Adobe Reader kunne ikke åbnes "navn" enten fordi filtypen ikke understøttes eller fordi filen er beskadiget (den er f.eks. sendt som vedhæftning i en e-mail uden at være afkodet korrekt) ??
Avatar billede poko1 Ekspert
02. februar 2014 - 11:08 #7
Du må jo ikke have dokumentet åbnet under processen du skal foretage ændringen på et billede der har fået forkerte egenskaber
og kun ved at højere klikke på det du ved er et billede og kun  klikke på egenskaber og foretage ændringen Genstart eventuelt din PC. Først!
02. februar 2014 - 11:36 #8
Hvilket Styresystem ? Gætter dog på en form for M$Windows ;-)

* Find en billed fil med Stifinder (Du skal IKKE åbne det!).
* [Shift] HøjreMusseTast på filen.
* I popup menuen vælges "Åbn med ..."
* I listen finder til eksempelvis "Windowv Fax og billed fremviser"
* TILKLIK at du vil bruge dette program fremover.
* OK ...
Avatar billede hkprofil Forsker
02. februar 2014 - 11:39 #9
YES nu var den der - 1000 TAK! Jeg vil aldrig mere forsøge at sende et dok som PDF :-(
Send venl. svar og endnu engang tak for fyldestgørende vejledning.
Avatar billede hkprofil Forsker
02. februar 2014 - 11:51 #10
poko1 send venl. svar!
Avatar billede poko1 Ekspert
02. februar 2014 - 12:04 #11
Samler ikke point læg selv svar :-)
Avatar billede hkprofil Forsker
02. februar 2014 - 12:10 #12
TAK
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
02. februar 2014 - 15:14 #13
Jeg gætter på at du bare har ændret fil navnet eller det program det skal åbne billederne, næste gang skal du altså konvertere billederne til pdf, fordi hvis du bare ændrer fil navnet eller ændrer det program der skal åbne filen, så er indholdet jo ikke lavet om.
Avatar billede MADOlsen Forsker
03. februar 2014 - 11:42 #14
#Karise: Ang. styresystem, så prøv lige at tjekke den sidste sætning på den sidste linie i det oprindelige spørgsmål... ;-)
Avatar billede hkprofil Forsker
03. februar 2014 - 11:48 #15
Ja - nemlig! :-)