Avatar billede Tommy_1981 Nybegynder
02. februar 2014 - 11:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Stofanet reset thomson router

Har prøvet at resette min router fra stofa - men jeg bliver ved med at være offline.. Den stoppede med at virke igår og sidst der var samme problem, kom der en teknikker og resatte modemmet, tog ham 3 min og så funkede det hele igen..

Ved I om der er en speciel fremgangsmåde for at få den til at virke??
eller er det nødvendigt at få en teknikker ud for at resette.

Det er noget med den skal downloade noget fra stofanet når man resetter modemmet.

Har indtil videre prøvet at holde reset knappen inden 30-40-50-60 sek. og længere tid..

Har prøvet at holde reset knappen inde, når jeg tænder for modemmet og når den er tændt..

Får routern resat, men den får ikke hentet det nødvendige fra stofa.. Routeren har et andet SSID nu..

Hilsen Tommy
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2014 - 11:31 #1
efter reset skal du lige vente på, at stofa får kontakt til router igen - i langt de fleste opsætninger styrer de router fra kontoret.
Evt ring til deres support
"Hvis du har brug for teknisk support kan du ringe på 88 30 30 20"
Avatar billede Tommy_1981 Nybegynder
02. februar 2014 - 11:40 #2
Hej Claes57

Tak for svaret :)

Snakkede med dem i går og de vil sende en teknikker, fordi de kunne se at modemmet var offline.. Sidst jeg havde samme problem, sendte de også en teknikker og han resatte modemmet og den virkede efter igen, tænker at jeg gerne vil spare de penge det koster, hvis man nu selv kunne få det til at virke igen :)

Nu efter jeg har resat den, står den og blinker på Offline og kan se SSID er thom_D0043 normalt hedder den isbodmumie.. Den har stået natten over og det er stadig det samme :)

Prøver at ringe til supporten igen :)
Avatar billede Tommy_1981 Nybegynder
02. februar 2014 - 12:06 #3
De sender en teknikker, de siger den er offline og så er der ikke andet at gøre..
Avatar billede claes57 Ekspert
02. februar 2014 - 12:52 #4
tjek lige, at kabel fra væg til modem sidder korrekt begge steder. Dvs skru omløber af, tryk stik ind, og skru omløber fast.
Avatar billede Tommy_1981 Nybegynder
02. februar 2014 - 13:10 #5
Har jeg også prøvet, det har ingen effekt :/
Avatar billede Tommy_1981 Nybegynder
03. april 2014 - 10:25 #6
Løst
Avatar billede Lindmann Nybegynder
03. januar 2015 - 14:30 #7
Kan du fortælle lidt om hvordan du løste problemet? Jeg har nemlig t nøjagtig samme problem... cirka kl 2 nytårsaften mistede jeg forbindelsen og har talt med Stofa flere gange uden at de har kunne finde problemet. Efter et tekniker besøg og skift af modem var Stofas konklusion at det måtte være kablet ind i huset der gav problemer og de vil have et nyt gravet ned på min regning.