Avatar billede uffesteenberg Novice
08. februar 2014 - 22:56 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trådløst mobilt internet?

Vi bor i vores kolonihave mindst 4 måneder om året og vil gerne have hurtigt net både der og hjemme i lejligheden.

Kunne godt være alm router, men så skulle det opsiges når vi var i kolonihaven for der er ikke indlagt telefon...

Eneste mulighed er vel mobilt bredbånd?
Har fundet løsninger hos Telia og 3 med trådløs net.. skal nok bruge en hel del data, så der både kan downloades, streames film og musik osv...af flere på samme tid. Men Telias 100 GB/md. må næsten være nok...

Telias 4G hastighed er på papiret hurtigere, men 3's 4g/LTE har 200 gb...begge til 299/md.

Telias løsning: http://telia.dk/mobiltbredbaand
3's løsning: http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/Abonnement/MB-200GB/

Hvad ville I vælge? Er 4G hurtigere end 4G/LTE?
Er der andre udbydere eller løsninger jeg har overset??
Avatar billede kurtba Ekspert
12. februar 2014 - 01:24 #1
Dit forbrug må du næsten selv bedst vide, men hvis du vil streame meget, løber det hurtigt op. Du skal via selskabernes dækningskort undersøge, hvem der leverer det bedste signal i netop de områder, hvor du har brug for det.
Husk at zoome tæt ind, da der selv i de store byer kan være huller enkelte steder.
Hvis der er 4g dækning vil det helt klart være en fordel. Der er ikke forskel på 4g og 4g/LTE.
2 begreber som dækker over det samme.
http://da.wikipedia.org/wiki/LTE
Der er nogle standarder som LTE ikke lever op til, men mig bekendt har ingen af selskaberne kun LTE, så derfor kan jeg ikke se, at det skulle betyde noget som helst.
Telia kan også levere 500 gb, men det er du vel opmærksom på.

mvh

Kurt
Avatar billede uffesteenberg Novice
24. maj 2014 - 21:31 #2
Kurtba smid gerne svar... kører nu med Telia-løsningen og det fungerer perfekt :-)
Avatar billede kurtba Ekspert
25. maj 2014 - 21:27 #3
ok