Avatar billede ovec Juniormester
15. februar 2014 - 00:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Canon IP 7200 printer - program til udskrivning af CD/DVD

Jeg har lige fået en Canon IP7200 serie som jeg skal bruge til at skrive CD/DVD ere med.

Det kan den også godt gøre men jeg er bundet af de forskellige prefabrikerede layouts - der er den del mønstre at vælge i mellem - dem kan jeg dog godt fjerne så jeg kan få en ren hvid/grå overflade.

Men teksten kan jeg kun anbringe i nogle felter som er anbragt forskellige steder på CD/DVD en afhængig af hvilket layout jeg vælger.

Men hvis jeg eksempelvis skal skrive teksten og forklaring fra en videoproduktion - eksempelvis navn - handling - længde - og andre detaljer - så er jeg bundet til at anvende de 2 eller 3 felter Canon har lagt i layoutet, og det er alt for lidt - og samtidigt kan jeg ikke flytte felterne, så layoutet bliver tåbelig at se på

Det syntes forkert i mine øjne at felterne ikke kan flyttes rundt - ændres i størrelse - og at man ikke kan tilføje flere.

Bogstaverne kan ændres i størrelsen - og nemt så meget så størrelsen på bogstaverne slet ikke kan være i de af Canon i programmet anbragte felter - det skrevne forstørres så meget så det meste er uden for rammen og man kan ikke læse noget.

Jeg har tidligere anvendt Canon printere - den sidste en 4950 - den virkede fint til printerhovedet brændte af,

Har Talt med Canon support - de siger at man i denne printer ikke kan lave ovenstående - men måske et 3 program skriver de - om det så er et uoriginalt ved jeg ikke rigtigt.

Men hvis der er en der har en lignende printer ville jeg være glad for en fidus
Avatar billede ovec Juniormester
01. august 2014 - 08:18 #1
Der er senere kommet en supplerende software til pronteren der kan anvendes - den er lidt besværlig i forhold til den tidligere printer - men med denne opdatering har jeg fået den til at virke - jeg slutter sagen nu
Avatar billede pwn Forsker
23. august 2015 - 17:50 #2
Jeg har præcis samme problem som ovec. Havde en 4700i som døde - der kunne man selv bestemme placering af grafik og tekst. Hvilken opdatering har du fået - jeg har en iP7250.
Avatar billede ovec Juniormester
23. august 2015 - 19:27 #3
pwn - jeg er måske lidt i tvivl - men det program jeg har gemt i sin tid er et der hedder: eppx-win-4_1_6-da.exe
når jeg er lidt i tvivl så er det fordi jeg lige har installeret Win 10 og jeg har ikke rigtigt afprøvet denne printer med dette nye program.
Men du kan jo prøve at hente det - ellers ring til deres Support altså Canon´s support - de er meget flinke og hjælpsomme også selv om printeren er udenfor reklamationsperioden
mvh
Ove
Avatar billede pwn Forsker
23. august 2015 - 19:47 #4
Tak for tippet - jeg kikker på det :-)