Avatar billede KajaH Nybegynder
17. februar 2014 - 15:09 Der er 8 kommentarer

Gentagende elementer i Word

Hej
Kan de lade sig gøre i Word at hvis jeg skriver noget i et felt, at jeg kan få det automatisk til at skrives andre steder i dokumentet, hvis jeg fx har flere sider og der skal stå et nummer forskellige steder på siderne, uden at jeg selv skal skrive det alle stederne.
Hilsen Kaja
Avatar billede supertekst Ekspert
17. februar 2014 - 15:12 #1
Er det i forbindelse med brevfletning eller?

og så velkommen til Eksperten..
Avatar billede KajaH Nybegynder
17. februar 2014 - 15:21 #2
Brevfletning? Hmm.. Det er meningen det skal være sådan en startmappe til når nogle køber et nøglesystem, og så skal købers navn og adresse, og systenummer skrives ind. Men det skal stå på flere af siderne i dokumentet, og så tænkte jeg det kunne være smart hvis jeg ikke skulle til at skrive det 10 steder, men at den selv gjorde det når jeg havde skrevet det en gang.

Hehe jo tak, har hørt man kan få hjælp med sine IT problemer og spørgsmål her ;)
Avatar billede supertekst Ekspert
17. februar 2014 - 15:34 #3
Det kan gøres på flere måder - mere eller mindre automatiseret.

F.eks.:
- Åbn skabelonen
- I en Userform (dialog boks) vises de felter , som du skal indtaste.
- Udfyld og klik på en knap
- Færdigt arbejde.

Hvilken version af Word anvender du?
Avatar billede KajaH Nybegynder
17. februar 2014 - 15:42 #4
Puha, jeg er vidst lidt tungnem, det synes jeg ikke er lige til det du skriver.

Lige nu sidder jeg med 2003, men kan gå på en anden computer med 2007.
Avatar billede supertekst Ekspert
17. februar 2014 - 15:50 #5
Ingen panik <:-)

Den mulighed, som jeg nævner er ikke en "indbygget" - det er en som, der skal lidt programmering til. Men det er vel ikke det du søger.

Prøv at se hvad der ellers dukker op - ellers er det evt. brevfletning.

Du kan evt. også finde muligheder ved at søge under kategorien
Programmer / Tekstbehandling / Word, som du kan finde på forsiden af Eksperten.
Avatar billede supertekst Ekspert
17. februar 2014 - 15:53 #6
Avatar billede KajaH Nybegynder
18. februar 2014 - 11:49 #7
Okay tak, det prøver jeg lige at kigge på så :)
Avatar billede supertekst Ekspert
18. februar 2014 - 11:58 #8
Selv tak - det er da et forøg værd..