Avatar billede angelenglen Nybegynder
17. februar 2014 - 16:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Haster: Scheduled Task der logger på Windows

Jeg har et program, som SKAL køre i en Windows session, altså ikke som en service.

Jeg har sat det til at starte automatisk ved log on, og det er fint.
Ligesom den automatisk logger på Windows når den starter op efter en genstart.

Men det er sket et par gange at Windows er logget ud, fx hvis jeg har valgt log off i stedet for disconnect via Remote Desktop.

Kan det ikke lade sig gøre at lave en scheduled task, der sørger for at logge på igen, hvis nogen logger af?

Eller hvis Windows har været logget af i X antal minutter ?

Eller noget i den stil?
Avatar billede RogerWilco Seniormester
17. februar 2014 - 17:39 #1
Hvad med i stedet at fjerne logoff fra starmenuen, og lave et script til en "jeg-mener-det"-logoff?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
17. februar 2014 - 18:05 #2
Du kan ikke schedulere en logon - så har du jo ingen user-context at gøre det i.
Avatar billede angelenglen Nybegynder
18. februar 2014 - 10:04 #3
Problemet er at det er en "lejet" virtuel server, hvor jeg ikke selv kan fjerne logoff muligheden.

Foreløbig har jeg dog løst problemet ved at skifte baggrundsbilledet, så der nu er en stor gul advarsel om at man ikke må logge af ;-)

Men tak for jeres indspark, de er begge gode indspark, så i må gerne lægge nogle svar, så jeg kan lukke spørgsmålet.
Avatar billede RogerWilco Seniormester
18. februar 2014 - 19:48 #4
Selv om det er en lejet server, har du vel adgang til at rette registry på din egen profil?

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Værdi:  StartMenuLogoff:DWORD=1
..og så bare lave en logoff-genvej eller batch med "shutdown -l".

Test evt. først på andet system.