Avatar billede Mettegra Nybegynder
17. februar 2014 - 20:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Pdf eksport giver hvide streger?!

Hej!

Jeg er igang med at lave flyers for en kunde.
Jeg har sendt kunden en pdf fil fra indesign cs6.
Kunden skriver tilbage at der er hvide streger over logoet, men jeg kan ikke se dem selv.

Jeg har frilagt logoet i psd og lavet det til work path.
Jeg har forsøgt at sætte billedet ind i indesign både som psd fil og som tiff men der kommer stadig streger på.

Er der en som ved hvad det kan skyldes?
18. februar 2014 - 06:46 #1
Velkommen til E. ...

Generelt: Hvilket Styresystem ?

Så hvis DU åbner din *.PDF (AcrobatReader?), så er den fin nok ?

Og hvis modtager åbner DIN *.PDF (AcrobatReader?), så er den 'gal' ?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
18. februar 2014 - 10:05 #2
Åbn pdf filen med Adobe Illustrator og marker alle elementer (CTRL A).
Hvis der ikke er synlige markeringer af evt. forstyrrende elementer, findes de ikke i pdf dokumentet. Så er det et problem hos modtageren. Også hvis du kan printe pdf filen uden striber.
Et par skud i tågen:
Prøv at gemme InDesign dokumentet som eps, åbn eps filen i Illustrator og gem som pdf herfra.
Ændring af joboptions for pdf. Pdf formatet bruger som standard jpg komprimering af pixelgrafik. Ændring til mindre komprimeringsgrad eller ændring af komprimeringsmetode til zip.
Venlig hilsen
Avatar billede Mettegra Nybegynder
03. maj 2014 - 16:37 #3
Tak det fungerede!