Avatar billede synology123 Nybegynder
19. februar 2014 - 11:26 Der er 3 kommentarer

Valg af backupløsning til mindre virksomhed.

Hej

Jeg har brug får nogle forslag til en backupløsning, til en mindre virksomhed.

Det drejer sig om af backup af 4-5 PC'ere, som kører Windows 7/8.
Backup af hele systemet, men primært dokumenter og emails.
Dog ville en komplet backup være at foretrække, så man havde mulighed for komplet system recovery.
Der ønskes at kunne foretage backup kun af nye filer (når første fulde backup er foretaget).
Backup skal lagres på en Synology NAS, som ikke er lokalt tilstede.

Er der nogen, som har kendskab til om ovenstående kan løses med Synology's eget software, eller skal der andet(måske bedre) software til?
Er der nogen som anvender en lignende løsning, som kan fortælle om dette er holdbart eller ej?

Der ønskes ikke forslag til online-backup, som Keepit og lign.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2014 - 11:54 #1
Den komplette backup erdet online eller offline og hvor hurtigt internet har virksomheden?
Avatar billede synology123 Nybegynder
19. februar 2014 - 12:17 #2
Kan foretages offline første gang, men fremover vil det foregå online.
Ca. 20 Mb.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. februar 2014 - 14:39 #3
#2 er det fiber og er det 20 Mbit i upload?

En mulighed som er ganske gratis og blot kræver cd/usb stick og en harddisk er clonezilla. Hvis hardwaren holdes identisk hele vejen så vil den kunne klone harddisken i pcen. Det kan gøres til image fil, men os direkte over på en harddisk som så kan sættes i pcen og så vil det køre.

Mht filer mindes jeg der er noget i synology der hedder time machine backup der kan lave backups løbende.