Avatar billede mbl Novice
21. februar 2014 - 16:15 Der er 2 kommentarer

Lave en fil der køre hvert minut

Jeg skal lave et lille program der kører hvert minut og kigge efter om der ligger en bestem fil i et bibliotek.

C:\Temp\Alarm.txt

Hvis denne fil eksistere skal den sende en mail. "Denne del er løst"

Dette lille program skal køre hele tiden og tjekke om filen er der hvert minut.

det måtte gerne være et program der ikke ses på skærmbilledet. Men dog ikke et must.
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2014 - 16:24 #1
Du har vel to muligheder:
* lave te program som goer det der skal goeres og saetter Windows scheduler til at koere det hvert minut
* smider en uendelig loekke med en 1 minuts pause ind i dit program
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
21. februar 2014 - 17:36 #2
Det her vil virke:
Imports System.IO

Public Class Form1

    Private WithEvents Timer As New Timer With {.Interval = 60000, .Enabled = True}

    Protected Overrides Sub SetVisibleCore(value As Boolean)

    End Sub

    Private Sub Timer_Tick(sender As Object, e As EventArgs) Handles Timer.Tick
        If File.Exists("C:\Temp\Alarm.txt") Then
            ' Her skal koden til at sende en mail stå
        End If
    End Sub

End Class

Grunden til at man skal override SetVisibleCore funktionen, er for at formen ikke skal blive vist, SetVisibleCore funktionen, bliver nemlig aktiveret når man setter property'en Visible, den er nemlig den funktion der viser formen, ved at gøre intet i denne funktion vil Visible property'en ikke virke, og det betyder at formen ikke bliver vist.

Grunden til at Interval'en på timeren skal være 60000, er fordi det er hvor mange millisekunder der skal gå i mellem hver gang den skal gøre det, og Enabled property'en vil bare starte timeren hvis værdien er sand og stoppe timeren hvis værdien er falsk.

Her er hvordan man sender en mail:
http://www.youtube.com/watch?v=SM5mS6VPyvQ
http://www.youtube.com/results?search_query=send+mail+vb.net&sm=3