Avatar billede navoan Nybegynder
23. februar 2014 - 16:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mus og keyboard "lagger"

Hej

Siden jeg har fået ny pc har jeg haft et irriterende problem. Min mus og keyboard lagger nogle gange ud, musen stopper et til to sekunder og derefter flyver videre.. Hvor med keyboardet ser det sådan ud "hejjjjjjjjjjj" hvor det så stopper et par sekunder efter.
Jeg har prøvet at skiftet hardware ud med anden mus og keyboard, re installeret drivers og skiftet USB port men intet ser ud til at virke.

Har endda købt en watt måler for at se om PCen fik leveret nok strøm. Har en SeaSonic 850W gold PSU og i BF4 med alt i ultra og 1440p bruger den 550-650W.
Jeg kører WIN 7 home edition
Razor Lachesis - 3-4 gammel og har ikke haft problemer før
Roccat Isku 1-2 år gammel og har ikke haft problemer før
I7 4770k
ASUS Z87 PRO
2x ASUS GTX 780
850W SeaSonic Gold

Det sker både i spil hvor den er på høj ydeevne og på skrivebordet hvor den er på idle..

Håber nogle her inde har en ide hvorfor jeg har det her problem.. Det er pisse træls!!
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. februar 2014 - 18:10 #1
Hej.

  Well, at kalde det en software-fejl kan jeg nok godt kalde en helgardering. Spørgsmålet er så, hvor i stakken det går galt. Når der nu er prøvet med anden hardware og det er samme opførsel med forskellige drivere, kigger jeg længere ned.

  Jeg ville først chekke, om der findes en ny BIOS til bundkortet?

De bedste hilsner
23. februar 2014 - 18:18 #2
... eller der - mere eller mindre uden at du ved det - køre alverdens 'ting og sager' i baggrunden ??
Avatar billede navoan Nybegynder
23. februar 2014 - 18:24 #3
Hvordan opdaterer jeg bios? Er det ikke lidt indviklet for en ny begynder?

#2 det tror jeg  nu ikke, alle mine programmer ligger på min ssd og har haft pc'en i få uger og det sker selvom pc'en kører på lavt cpu use.. Den er ikke langsom eller noget
Avatar billede CRKrogh Ekspert
23. februar 2014 - 18:34 #4
Hej igen.

  De forskellige producenter er ved at være gode til at smide et simpelt program med i kassen til den slags. Prøv at kigge i noget af alt det stads, der står ASUS på i din Startmenu, om ikke der er noget, der kunne have noget med BIOS eller "system" at gøre?

/
Avatar billede navoan Nybegynder
23. februar 2014 - 21:26 #5
Jeg har 2 forskellige ting under ASUS, AI Suite 3 og ASUS fastboot settings som lader mig directBIOS?
Avatar billede navoan Nybegynder
23. februar 2014 - 21:39 #6
Jeg har forresten også ASUS CPU-Z
Avatar billede navoan Nybegynder
24. februar 2014 - 00:07 #7
Heh.. Er kommet i lidt størrer problemer. Jeg var i gang med at skifte fra gratis AVAST til Bullguard betalt licens.. Men da jeg går i gang med installationen stopper den og pcen fryser..

#2 så måske har du ret, at der er en sort af virus på min pc..

Anyway prøver flere gange og den fryser på præsic samme sted.. Jeg sætter mig for at re installerer computeren. jeg går ind i kontrol panelet og vælger "gendan til fabrikstilstand" Hvilket jeg har gjort før.. Men denne gang efter den rebooter og starter installationen op får jeg endnu et problem. Den kan slet ikke registrer min mus eller keyboard, lige meget om jeg skifter hardware eller usb port. Så jeg kan slet ikke komme videre med re installationen, jeg genstartede pcen og starter den op normalt og kører min WIN 7 CD direkte fra skrivebordet hvorefter den genstarter og begynder at re installerer WIN 7.. Det troede jeg ellers.. Efter 30-60Min er den færdig går jeg igennem de sidste par steps hvor den så starter WIN 7 op og finder jeg ud af den slet ikke har slettet noget af min data.. Måske kun bund kort drivers fordi nu kan den SLET ikke registrer min mus og keyboard så jeg kan ingen ting..

Så vil gerne vide hvordan jeg re installerer C drev uden du kan bruge keyboard og mus etc :/ Den kan godt starte op på skrivebordet men du kan ingenting fordi jeg ikke styre musen etc.. Er fortabt :(:(

PIS! PCer kan være nederen når lortet ikke vil virke :D
24. februar 2014 - 05:54 #8
... et sted i BIOS kan/skal du ændre noget med USB portene, så de kan bruges uden for OS ...
Avatar billede navoan Nybegynder
24. februar 2014 - 12:02 #9
Hvor skal jeg kigge og hvad vil det hedde? Jeg kiggede igår aftes men kunne ikke finde noget.. Men må kigge igen og prøve lidt af hvert når jeg kommer hjem
Avatar billede navoan Nybegynder
24. februar 2014 - 17:08 #10
Inde i BIOS kan jeg kun vælge de her muligheder og har prøvet dem alle uden held;

USB Support
Har prøvet og sætte den til Full Initialization: All USB devices will be avaliable during this post. This process will extend the post time.

PS/2 keyboard and mouse support

Så har jeg fundet noget om USB inde under advanced.

USB Configuration:
Legacy USB Support og 2 andre ting.. Men lige meget hvordan jeg ændre på deres settings virker det ikke når den starter op..

Så snart kommer forbi "starter windows" lukkes der for strømmen i min mus og keyboard.. suk
Avatar billede navoan Nybegynder
26. februar 2014 - 16:56 #11
Nå anyway..

Tilbage til det oprindelige problem.. Hvordan får jeg det fikset
Avatar billede navoan Nybegynder
17. april 2014 - 16:43 #12
Opgraderede styresystem til 8.1 Pro og det hjalp.