Avatar billede hp-power Nybegynder
24. februar 2014 - 22:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilken Router til 150 Mbit

Hejsa

jeg har fået opgraderet til 150 mbit fra wavoo. så jeg skal ud og have en ny router der kan klare det da min nuverne kun kan lever ca 60

skulle kunne køre
gigabit netværk på alle porte
2.4 og 5 ghz trådløs  gerne også AC
skal bruge en del port forwarding da mange net ting der kræver det..
mulighed for at tilslutte forstærker hvis det wi fi ikke dækker ordenlig..

har selv kigget lidt på
Cisco RV220W
Cisco RV325 ved godt ikke har wifi, jeg kunne godt bruge de extra porte hvor den står
Linksys EA6900

er der nogle i vil anbefale til at løse mit problem...
Avatar billede Blueeyez Mester
24. februar 2014 - 23:21 #1
Understøtter dine enheder ac wifi? Kan jo være dem der er problemet ov ikke din nuværende router? :)
Avatar billede hp-power Nybegynder
24. februar 2014 - 23:26 #2
har ikke noget trådløs der køre ac. men når jeg lavet test med min staioner gemmen router får jeg ca 60. men sætter jeg den direkte i fiberboksen får jeg 150/150

tænke bare på AC til fremtiden.. :-)
Avatar billede JacoDK Nybegynder
25. februar 2014 - 10:11 #3
Hej,
Jeg har en Cisco RV220W, som kan anbefales, dog kan den ikke kører med 2,4-5 gHz på samme tid. RV220W har dog en masse lækre funktioner som VPN m.v.

Så hvis dette er vigtigt skal du nok vælge Linksys EA6900 istedet for, har do ikke ligeså mange funktioner som RV220W
Avatar billede Blueeyez Mester
25. februar 2014 - 11:53 #4
#2 og din stationær får 60 mbit over lan kabel ikke trådløs?

Ea6900 kan administreres via iphone/ipad/table/smartphone igennem en app og der er nok mest power i den os. Hvis du bruger vpn på rv220 så vil du se den højst trækker 90 mbit iflg edbprisers produkt information om den.
Avatar billede hp-power Nybegynder
25. februar 2014 - 15:32 #5
ja min stationær får 150 mbit direkte..

jeg har kun ipad og iphone som jeg bruge til at se lidt youtube på.

jeg vil bare gerne have en router der kan køre 150 mbit på netkabler
Avatar billede Blueeyez Mester
25. februar 2014 - 18:45 #6
150 mbit på lan kabel er ikke et problem, routere har i dag op til 1000 mbit lan porte i dag ;)
Avatar billede hp-power Nybegynder
25. februar 2014 - 18:55 #7
okay.

bare jeg jeg kan få mere en ca 15/15 på min wifi så jeg er tiltrede.. skal jeg gå efter cisco eller linksysen. jeg har ikke behov for at køre kunne køre 2.4 og 5 samtidig.. der er af lige vel så mange der har 2.4 i mit område og ingen der har 5ghz- og alle min trådløse kan køre 5ghz

jeg skal nok så have en switch da min ny nas har 4 lan kabler, køre kun på en idag, vil da godt have dem alle på. skal kunne noget spcielt for at håndtere en enhed med 4 lan kort.. og skulle kunne snakke sammen med router så det virker optimalt
Avatar billede ailsa00 Nybegynder
22. maj 2014 - 05:04 #8
Måske kan du også tage et kig på Huawei E5186, det er en trådløs 300Mpbs 4G router, har også 4 x RJ-45 Ethernet-porte (en for WLAN / LAN, tre for LAN), og det understøtter WiFi 802.11b/g/n / ac, 2.4GHz/5GHz, op til 64 enheder, har to eksterne antenne-porte (SMA-type), kan du vide mere information om denne E5186 fra denne webside:
http://www.4ginthebox.com/huawei-b5186.html
Avatar billede Estyle Nybegynder
04. august 2014 - 16:28 #9
Hej,

Jeg anbefaler også Huawei E5186 4G LTE Cat6 Wireless Router som kunne støtte peak download hastighed til 300Mbps. Tjek flere detaljer om det her:

http://www.4gltemall.com/huawei-e5186-4g-cat6-802-11ac-lte-cpe.html
Avatar billede trumf Nybegynder
07. september 2014 - 22:01 #10
De to steder der henvises til ovenfor kan man kun købe E5186s-61a men det er E5186s-22a man skal bruge her i Danmark. Har nogen en ide om hvor man kan købe den der passer til vores net og få den leveret til Danmark??
Avatar billede BorreBoy Nybegynder
27. november 2014 - 14:11 #11
Jeg er også interesseret i at købe en E5186s-22a.
Fandt du ud af noget?