Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2014 - 09:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

opkoble ipad til internet uden wifi

Jeg er i den situation at jeg skal ud og rejse. På hotellet er der kun mulighed for kabel internet WLAN.
Jeg ville gerne benytte min Ipad på hotellet, men den bruger kun Wifi forbindelse.
Er der en mulig måde man kan opkoble sin Ipad via kabel ?
Synes jeg har læst på nogle udenlandske sider at man kan tilslutte et modem.
Eller hvad siger i ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. februar 2014 - 09:58 #1
http://9to5mac.com/2014/01/10/video-connect-your-ipad-to-the-internet-via-ethernet-cable-with-this-easy-hack/

Og ellers er det nemmeste vel en lille wifi router?
Så smider du kablet i den router og laver selv lidt wifi?

Apple Air Express?
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2014 - 10:14 #2
Meget interessant !!
Jeg er ingen edb haj, så hvilken metode ville være nemmest ?

I det link du har sendt mig skal man selv konstruere et stik til sin ipad, eller kan det mon købes i et sted ??
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. februar 2014 - 10:21 #3
Jeg er bestemt heller ikke haj. Men mit bud er det er dele du kan købe dig til. Men en http://www.apple.com/dk/airport-express/ er nok nemmeste løsning. Og så kan du også koble telefon, bærbar etc op.
Avatar billede jakobdo Ekspert
25. februar 2014 - 10:22 #4
Og måske du bare kunne købe den billigste og mindste wifi router, du kan finde i din lokale edb-butik.
Avatar billede Blandy Praktikant
25. februar 2014 - 11:11 #5
Avatar billede Slettet bruger
25. februar 2014 - 16:55 #6
det er altså smart med sådan en adapter, men kan den mon købes her i landet ? det tar jo en evighed at få noget leveret fra Kina
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2014 - 10:00 #7
Tak for svaret, jeg har købt en rejserouter.
Ved du om man behøver at installere driveren (den vedlagte cd) ?
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. marts 2014 - 10:02 #8
Det er ikke nødvendigt...
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2014 - 11:02 #9
herligt mange tak :-)