Avatar billede richardsen Juniormester
26. februar 2014 - 00:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Update af HH24 i loop

Jeg har en tabel RAADATA_TEST med field DATO (date) og 1 record pr time i døgnet.

data kommer fra en .csv fil uden timeangivelse.
Ved insert i ORACLE 11G får hver record jo en rowid, men hh24 er jo 00.

Hvordan kan jeg opdatere DATO (et helt år) med timetal fra 1 til 24 i loop ?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. februar 2014 - 01:25 #1
Er det ikke et af de tilfaelde hvor du kan skrive et loader program som laver den oenskede manipulation paa den halve tid af hvad det tager at finde en genial maade at goere det paa?
Avatar billede richardsen Juniormester
26. februar 2014 - 10:40 #2
Så vidt jeg har forstået kan loader kun bruges til insert og ikke til update.

Jeg bruger PL/SQL Developer v.10 til at inserte data.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. februar 2014 - 23:15 #3
Hvis du skriver et program i Java/C#/Perl/whatever til at loade med kan du udfoere praecis hvad du vil.
Avatar billede richardsen Juniormester
27. februar 2014 - 00:10 #4
OK - tak.

Jeg vil gå i gang med lidt C#.

Har også lige selv fundet noget på
http://www.orafaq.com/wiki/SQL*Loader_FAQ#Can_one_modify_data_as_the_database_gets_loaded.3F

Læg et svar for point.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. februar 2014 - 04:25 #5
svar