Avatar billede Lorensen Praktikant
27. februar 2014 - 00:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Højtaler kable til Minijack 3,5 mm stick

Hej Eksperter
Jeg ville høre om der var en nem løsning på at tilslutte et sæt højtalere (5.0 surroundsound) til et andet sæt jack stik som så kunne tilsluttes et lyd kort, uden at havde et monstrum af en receiver (Har selv en på 43x38x9,5 cm), vil også gerne at det virker for er bange for om det vil brænde noget af xD
Avatar billede 220661 Ekspert
27. februar 2014 - 18:40 #1
Problemet er jo at der i computeren ikke er forstærkning til højttalerne, så derfor kan du ikke bare tilslutte dem til line out udgangen og få lyden ud.
Skal du køre med et surround højttaler sæt, skal der derfor som minimum være forstærkning til alle højttalerne i sub wooferen, eller også skal alle højttalere være aktive (indbygget forstærkning. Vælges sidste løsning bliver det en dyr omgang.
Avatar billede Lorensen Praktikant
28. februar 2014 - 00:18 #2
Hmm Okay :/
så det jeg kan forstå ud fra dette er at pc'en ikke kan levere en ordenlig mængde strøm til højtalerne andet end vis der er indbygget forstærker i højtalerne (ligger vi lige på hylen for nu :P), men er der ikke en mulighed for at installere et lydkort som vil kunne ændre dette eller ville det også kræve at kortet i sig selv ville skulle havde ekstra strøm for at kunne fungere??

Problemet ligger kun i at jeg er træt af det store skrummel som varme rigtig meget jeg har, og håbede der var en mulighed som gjorde det om ikke andet fylde så meget xD
Avatar billede 220661 Ekspert
28. februar 2014 - 17:08 #3
Nej der er ikke forstærkning i de lydkort man monterer i computeren. Forstærkningen ligger altid udenfor pc, og stikkene på dem er altid linjestik der skal forstærkes.
Avatar billede Lorensen Praktikant
28. februar 2014 - 18:03 #4
Okay tak for hjælpen :)
Så behøver jeg ikke grave dypper i dette xD

Vis du bare smide et svar nå du kan og mange tak :)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2014 - 07:34 #5
Tak for det.