Avatar billede tvc Seniormester
28. februar 2014 - 17:15 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

SMTP til brug for HP CM2320

Hej

Jeg har i mange år kunne anvende smtp.mail.dk til min scanner men ikke længere efter TDC/yousee har ændret adressen til asmtp. Jeg har ikke mulighed for at indsætte brugernavn og password på printeren.

Er der en der ved hvordan man kan få det til at virke. Når jeg indsætter asmtp.yousee.dk og port 25 eller 587 giver den følgende besked"bestået".
Men når jeg så vil scanne siger den at der er opstået en fejl.
Avatar billede KHHP Juniormester
01. marts 2014 - 00:07 #1
Hej
Jeg kender selv problemet og den eneste måde hvorpå du kan få det til at virke er ved at du i din egen mailserver laver en tilladelse til at din printer må foretage relay gennem din SMTP-server. Hvis den sidder hos TDC/YouSee så er det selvfølgelig et problem, men hvad siger kundeservice?
Avatar billede tvc Seniormester
01. marts 2014 - 00:25 #2
Jeg har ingen server selv. Så jeg må nok have fat i kundeservice.
Tak for hjælpen jeg vender tilbage når jeg har talt med dem.
Avatar billede tvc Seniormester
01. marts 2014 - 13:09 #3
Jeg har nu haft fat i YouSee kundeservice. De kunne kun oplyse mig at jeg skal bruge asmpt.yousee.dk, hvilket ikke er muligt for mig via printeren, da denne smtp-server kræver login (det kan printeren ikke håndtere).

Er der en som kender en smtp-server inkl. oplysning om port, der ikke kræver login (og også er en troværdigudbyder)?
Avatar billede KHHP Juniormester
16. marts 2014 - 10:43 #4
Umiddelbart findes der ikke gratis løsninger til dette, men SMTP.com har det du efterspørger.
http://www.smtp.com/plans-pricing/
Da din printer mere eller mindre kræver en eller anden form for open-relay, som i dag bliver set som SPAM, så giver det lidt problemer.
Dog kan man med en fast IP-adresse lave et filter som tillader SMTP-trafik fra dit netværk.
Om de understøtter dette hos SMTP.com ved jeg ikke, men under alle omstændigheder skal du have en fast IP-adresse fra YouSee, eller en ny printer der understøtter SMTP med godkendelse og kryptering med TLS/SSL.
Avatar billede tvc Seniormester
02. august 2014 - 08:18 #5
Lukker
Avatar billede tvc Seniormester
02. august 2014 - 08:21 #6
Er der nogle som vil have points?

Jeg har ikke løst problemet og scanner i dag til hukommelseskort.
Avatar billede excelatwork Nybegynder
20. oktober 2015 - 18:27 #7
SMTP2GO fungerer som regel fint med 20 gratis emails per dag. Bruger den selv til min printer. turboSMTP (serversmtp.com) har 200 gratis emails per dag i deres gratis plan, men dem har jeg ikke testet.