Avatar billede lonepeter Novice
01. marts 2014 - 12:46 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at loade www.dr.dk

Hejsa...

De seneste dage har jeg med mellemrum haft problemer med at komme ind på dr.dk problemet opstår både på min computer og iPhone når de er på vores wifi. Jeg har umiddelbart ikke nogle problemer med at loade andre sider ligesom en hastighedstest viser ca. 10 / 1 megabit.

Umiddelbart virker det som om at min iPhone fint loader siden hvis den er på 3G...

Er der andre der har oplevet et tilsvarende problem?!

Peter
Avatar billede tiger_dk Mester
01. marts 2014 - 13:01 #1
Er det generelt et problem i alle browsere, IE, Firefox, Chrome, Opera, Safari ?
Avatar billede lonepeter Novice
01. marts 2014 - 13:07 #2
Jep, både på husets mac og windows computere og på mac'en har jeg prøvet både safari og chrome... - Nogle gange loades dr.dk uden problemer, andre gange loades siden men uden billeder og andre gange igen så loades siden slet ikke...

Peter
Avatar billede tiger_dk Mester
01. marts 2014 - 13:34 #3
er der problemer på andre sider f.eks play.tv2.dk ?
Avatar billede lonepeter Novice
01. marts 2014 - 13:37 #4
Det er udelukkende på dr.dk at jeg har problemer, alt andet virker fint, det er jo netop det som jeg synes er mystisk, specielt når dr.dk virker fint når jeg loader siden på mobilen med 3G
Avatar billede 220661 Ekspert
01. marts 2014 - 14:40 #5
Loader siden godt nok, hvis du vælger at slette alt browserdata før du klikker dig ind på siden igen?
Avatar billede HKW Nybegynder
01. marts 2014 - 15:00 #6
Prøv med en genstart af den trådløse router, det gør sommetider underværker. Problemet lyder nemlig mystisk. Et vildt gæt kan være et cache-problem i routeren.
Avatar billede lonepeter Novice
01. marts 2014 - 16:42 #7
220661: jeg har ikke prøvet og er ikke hjemme p.t. men jeg tvivler på at det har nogen betydning da problemet er ens på alle husets computere og uanset hvilken browser jeg bruger.

HKW: jeg har faktisk prøvet at resette routeren, det er en TDC homebox, og det hjalp ikke.

Det mystiske er også at hvis den først har loaded siden korrekt så kan jeg streame en udsendelse uden problemer, så hvis det var et generelt kapacitetsproblem så skulle man jo mene at den ville hakke i videostreamet...

Nu vil jeg prøve at slukke alt udstyr der er koblet på wifi når jeg kommer hjem og så prøve at teste med en enkelt computer...

Peter
Avatar billede lonepeter Novice
01. marts 2014 - 19:05 #8
Så er jeg hjemme igen og har prøvet at rydde alle browser data og det gør ingen forskel. Jeg har også prøvet at slukke alt andet udstyr der bruger netværket end en enkelt computer som jeg forbandt kablet i routeren, heller ikke det hjalp...

Det er da højest mærkværdigt synes jeg...

Som sagt, nogle gange loader deres side helt uden problemer, andre gange loader den delvist og helt andre gange igen vil den slet ikke loade siden. Og det er ikke sådan at det virker i perioder, det kan skifte fra øjeblik til øjeblik...

Peter
Avatar billede tifanfaya Nybegynder
01. marts 2014 - 21:02 #9
Hvis det kan være nogen trøst, kan jeg fortælle, at jeg oplever præcis det samme - alt andet (også TV2) kan streames problemfrit, men dr kommer og går som vinden blæser. Voldsomt irriterende.
Avatar billede tiger_dk Mester
01. marts 2014 - 21:15 #10
Så tror jeg problemmet alene ligger hos dr's hjemmeside ! Når flere oplever det samme
Avatar billede lonepeter Novice
01. marts 2014 - 23:06 #11
Hej igen...

Tifanfaya, det er sgu rart at høre at jeg åbentbart ikke er den eneste der er plaget af problemer med dr.dk - Har du kun problemer med at streame fra DR eller har du også problemer med at loade deres almindelige nyhedssider med billeder og tekst? Hvor længe har problemet stået på hos dig?

Peter
Avatar billede goya Novice
03. marts 2014 - 00:04 #12
Har samme irriterende problem, DR kommer og går, har ikke haft problemet tidligere, gælder både Safari, Chrome og Firefox, men hvis jeg logger på med TOR browser indlæses siden fint, er det mon TDC der har problemet ? Virkes nærmest som min IP bliver blokeret .... Strange
Avatar billede lonepeter Novice
03. marts 2014 - 08:53 #13
Jeg har nu kontaktet TDC, den TDC medarbejder jeg talte med kunne heller ikke komme ind på dr.dk så det var jo helt rart at han også kunne reproducere fejlen. Han lovede at han ville få deres teknikkere til at se på sagen, så må vi håbe at de kan løse problemet... :-)
Avatar billede jgormm Juniormester
03. marts 2014 - 19:15 #14
Jeg bruger også TDC og har også problemer med dr.dk 03.03.2014 kl 19.15. Alle andre hjemmesider er der ingen problemer med. På min androidmobil kan jeg godt tilgå dr.dk. Jeg tror, at det er dr, som har et problem - ikke TDC.
Avatar billede jgormm Juniormester
03. marts 2014 - 21:03 #15
En supplerende oplysning:

Hvis man bruger browseren TOR med Adobe flashplayer som add-on er der ingen problemer med dr.dk. Hvad siger dette om problemet?
Avatar billede palle_nielsen Nybegynder
03. marts 2014 - 21:12 #16
For mig at se tyder det på at der er problemer med den server, der hedder 159.20.6.22 (der bl.a. skulle servicere www.dr.dk).
Hvis jeg i min lokale hostfil indsætter følgende, ser det ud til at virke (i hvertfald lige på de sider jeg prøvede), jeg har informeret dr.dk om dette (dette er naturligvis ikke en løsning, men måske en midlertidig workaround :-):
159.20.6.38 www.dr.dk
Avatar billede palle_nielsen Nybegynder
03. marts 2014 - 21:15 #17
Glemte lige at sige at det er lidt svært for mig at se om det er en begrænsning / fejl hos TDC eller DR, men man kan da håbe de hitter ud af det :-).
Avatar billede lonepeter Novice
03. marts 2014 - 21:35 #18
Det er da i al fald et mærkværdigt problem... En af vores venner der også har TDC men ikke havde problemet igår har fået det idag... Men nu er både TDC og DR blevet gjort opmærksom på problemet, så vi må håbe at de snart finder en løsning på det:-)
Avatar billede claes57 Ekspert
03. marts 2014 - 21:36 #19
Se http://filmz.dk/forum/teknik/kan-ikke-komme-paa-dr-dk-hjaelp-klynk-84484 svar #6
DR er ved at omlægge, og har selvfølgelig ikke testet før de gik i gang i produktion.
Avatar billede palle_nielsen Nybegynder
05. marts 2014 - 02:14 #20
Så ser det ud til at være løst (jeg har ikke længere problemer og har også fået mail fra dr.dk om at det burde være løst).
Avatar billede lonepeter Novice
05. marts 2014 - 07:28 #21
DR har også kørt næsten helt problemfrit hos mig igår, så det er sgu dejligt at de åbentbart har fået styr på det!:-)

Palle, sagde de noget om hvori fejlen lå? Var det mon TDC eller DR der havde fejlen?
Avatar billede lonepeter Novice
05. marts 2014 - 07:35 #22
Hvis der er nogle der har lagt en kommentar der ønsker points, så læg et svar, ellers lukker jeg.
Avatar billede HKW Nybegynder
05. marts 2014 - 09:59 #23
#21

Det var en 10 Gbit-fiber hos dr som drillede.