Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
02. marts 2014 - 12:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

At synkronisere to mapper på en computer

Findes der et program, der kan gøre, så når man tilføjer noget til en mappe, bliver det automatisk kopieret til en anden mappe?
Jeg startede på gymnasiet her i sommers, og jeg har en del notater. Hvis jeg mister notaterne, har jeg et problem... Derfor vil jeg gerne have dem liggende både i min notatmappe og i google drive-mappen. Så vil det jo svare til at der bliver taget backup hver gang der kommer noget nyt...
Avatar billede moddi100 Seniormester
02. marts 2014 - 13:06 #1
Det nemmeste er at flytte din skole-mappe ind i Google Drive mappen.

Alternativt kan du bruge symlinks. Der findes sikkert simple programmer der kan gøre det for dig, men du kan gøre det i en kommandoprompt:

1) Start ->
2) Søg efter "cmd" ->
3) Højreklik og vælg "Kør som administrator"

Du har nu en kommandoprompt med administrator rettigheder (påkrævet), og kan indtaste kommandoen:

mklink /d "kilde" "destination"

Hvor kilde og destination er fulde mappestier omgivet af " -tegn. Eksempel:
mklink /d "C:\Google Drive\Skole" "C:\Users\Mikkel\Desktop\Skole"

Hvilket vil lave et symlink (ligner en helt almindelig genvej) i din google drive mappe med navnet "Skole" til mappen med dine skoledokumenter, som i dette tilfælde ligger på skrivebordet. Mappen i Google Drive, skal ikke eksistere når du kører kommandoen.
Avatar billede mikkel4229 Nybegynder
02. marts 2014 - 13:15 #2
Det var virkeligt et nyttigt tip du kom med. Kan du oprette et svar, så du kan få dine points?
Avatar billede moddi100 Seniormester
02. marts 2014 - 13:28 #3
Det er jeg da glad for du synes, personligt foretrækker jeg i hvert fald en sådan løsning frem for et tredjeparts program.