Avatar billede ZeBa Ekspert
04. marts 2014 - 02:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Min smartphone sluger båndbredde

Windows
Min Huawei W1-U00 slugte 1.07 GB download på 48 timer. Det kan måske skyldes, at jeg havde installeret appsen "Dansk Radio" og ikke kunne finde ud af at slukke for den (er der nogen der ved, hvordan man gør det?).
Men efter at jeg har fjernet denne app, bliver den ved, ganske vist ikke nær så meget. Ud over de apps, der fulgte med telefonen, har jeg installeret:
DMI Byvejr
Mini recorder
Musik og videoer (som vistnok fulgte med)
Scanneren
Men det kan vel ikke være dem, der laver ulykker?
Avatar billede conz Juniormester
04. marts 2014 - 12:23 #1
Du burde kunne kontrollere, hvilke apps det er, der bruger data med Data Sense.

Se hvordan her:
http://www.windowsphone.com/en-us/how-to/wp8/start/use-data-sense-to-track-data-usage
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. marts 2014 - 13:41 #2
Det kigger jeg på, men ved du noget om de to her:
Ved du, hvordan man "slukker for radioen", jeg bruger den, der hedder "Dansk Radio" - som har fået 5,5 stjerne ud af 6.
Jeg har ledt efter en apps, som kan spille "almindelig" radio - altså uden om nettet - men kan ikke finde nogen. Kender du nogen?
Mvh
Avatar billede conz Juniormester
04. marts 2014 - 16:05 #3
Du skal pause musikken inde i selve appen, også blot trykke Back nok gange, indtil du kommer ud af appen. Hvis du allerede er ude af appen, så burde du kunne trykke på en af volumeknapperne, og der burde komme en music controller frem, hvor du kan trykke pause.

Alternativt, så kan du hente "Stop The Music" appen.

Mht. til almindelig radio, så skal du have et par hovedtelefoner med antenne i. Det er da sædvanligvis i de medfølgende. Så går du bare ind under Music + Video, vælger dine collections og der vælger du Radio.

Se evt. mere her: www.7tutorials.com/how-use-fm-radio-app-windows-phone-8
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. marts 2014 - 20:03 #4
Jamen der er ingen pauseknap, og der kommer ikke noget frem, når jeg trykker på volumenknappen.
Det kan sgu da ikke passe, at man skal have en ekstra apps til at lukke for det forbandede lort.
Avatar billede ZeBa Ekspert
04. marts 2014 - 20:10 #5
Der er ikke noget derinde, der hedder Radio - kun der her:
musik
videoer
podcasts
store
Avatar billede conz Juniormester
06. marts 2014 - 08:10 #6
Den app opfører sig ikke som andre musik apps. Mystisk.

Prøv at holde back nede og luk app'en der. Der kommer en oversigt over åbne apps frem hvor man kan trykke på kryds for at lukke dem.
Avatar billede ZeBa Ekspert
07. marts 2014 - 00:19 #7
#3: Den opskrift virker, så jeg skal have et svar til points.
Men det lader til, at den (eller andre) apps bruger en masse båndbredde, så jeg vil gerne have installeret en "rigtig" radio apps, men det er nok forhandleren, der bør vide hvad jeg skal gøre der.
Man tak for hjælpen.
Avatar billede conz Juniormester
07. marts 2014 - 09:12 #8
Det var godt at det virkede =)

Ja, jeg ved ikke hvorfor at du ikke har FM radio indbygget, det kommer nok i en senere opdatering.

Men prøv der findes nogle FM radio apps, fx GeoRadio eller denne her:
www.windowsphone.com/de-de/store/app/app/05d81d3f-9d8b-4e7c-8a13-08fb2ab67195

som du kan prøve.
Avatar billede ZeBa Ekspert
07. marts 2014 - 19:06 #9
Men nu ryger det forbandede lort sku snart i papirkurven.
Nu finder den pludselig ud af, at der ikke er mere plads. ud over to fotos og to lydfiler - som jeg slettede forleden - har jeg INTET lagt på den.
Stifnder viser, at der er 2.64 Mb ledig af 3.68 GB - og at der INTET er på radioen.
Dertil kommer, at det tager længere tid at oplade den end den tid, den derefter kan køre.