Avatar billede grafik-anders Mester
05. marts 2014 - 22:04 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til AppleMobileDeviceHelper.exe og Itunes på WinXP?

Hej

Jeg har et problem med programmet Itunes og AppleMobileDeviceHelper.exe på winXP. Når jeg starter Itunes kommer der fejlmeddelelser om AppleMobileDeviceHelper.exe nærmest hvert minut, og jeg kan ikke synkronisere med min Iphone. Jeg har forsøgt at afinstallere og geninstallere alt apple-software ca. 1.000 gange, men ingen ting hjælper.

Hvad gør jeg?

Mvh.
Anders
Avatar billede Blueeyez Mester
06. marts 2014 - 08:34 #1
Du kan starte med at skrive fejlmeddelelsen ;)
Avatar billede grafik-anders Mester
09. marts 2014 - 16:57 #2
Sorry. Ja, - det var måske en god idé :)

Der kommer faktisk to spændende fejlmeddelelser.

Den ene fejlmeddelelse hedder: 'ITunesHelper' og der står: 'Apple Application Support was not found. Apple Application Support is required to run ITuneHelper. Please uninstall Itunes, then intall iTunes again. Error 2'

Den anden fejlmeddelse hedder: ‘Microsoft Visual C++ Runtime Library' og der star: ‘Runtime Error! Program: C:\Programmer\3M\PSN2Lite\Psn2Lite.exe.This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way. Please contact the application's support team for more information.'

Jeg har som sagt forsøgt at installere og afinstallere Itunes en del gange, men kan ikke få det til at virke. Itunes er pt. ikke installeret på maskinen.

Håber, at du kan hjælpe?

Mvh.
Anders
Avatar billede grafik-anders Mester
09. marts 2014 - 17:21 #3
Hmmm,,, har også lige konstateret, at lyden ikke virker på computeren og at det lyser med rødt ud af jack-stikket.

Det skal måske lige nævnes, at det er en macbook, som kører xp med bootcamp.

Lyder det måske nærmere som en om installation af styresystemet eller kan det fikses uden?

Mvh.
Anders
Avatar billede Blueeyez Mester
09. marts 2014 - 18:59 #4
Eftersom det er xp på en mac maskine så er min hjælp begrænset, men enten skal du hente en lidt ældre version af itunes og installere. Husk at fjern al apple software i xp først.

Fejlen lyder som om xp ikke er understøttet og derfor vil det være rart hvis du tester med en lidt ældre.

Et senarie der os kan være årsagen er at du har xp på en mac og om alt er sat op korrekt ellere rettere sagt. Uden fejl og mangler.
Avatar billede grafik-anders Mester
09. marts 2014 - 19:35 #5
Den er installeret 100% som en PC, så det skulle ikke gøre nogen forskel. Alt i styresystemet er som pc. Eneste forskel er, at jeg kan boote som MAC.

Det har virket tidligere og hvis iTunes virker på andre XP-maskiner, så skulle det også kunne virke på denne.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. marts 2014 - 19:50 #6
Jo, men eftersom xp snart lukkes så kunne det godt tyde på at apple ikke vil understøtte xp i nyere versioner af itunes, men som nævnt er du nødt til at installere en ældre version af itunes.

Jeg bruger ikke selv windows mere og derfor er det svært selv at teste.
Avatar billede grafik-anders Mester
10. marts 2014 - 17:45 #7
Er det noget, som du gætter på, eller har du læst om det på nettet et sted?
Avatar billede Blueeyez Mester
10. marts 2014 - 20:05 #8
Jeg gætter mig til det da det står i den fejlmeddelelse du får:

Apple Application Support is required to run ITuneHelper
Og på dansk:
Apple program understøttelse er påkrævet for at køre ITuneHelper .
Avatar billede grafik-anders Mester
15. marts 2014 - 13:04 #9
Hej igen

Jeg har forsøgt google og fandt dette her. Det er godt nok fra 2009, men måske gælder noget af det alligevel.

https://discussions.apple.com/thread/2151777
Avatar billede grafik-anders Mester
11. september 2014 - 09:50 #10
Jeg har købt nyt styresystem - tak.

Send gerne et svar  så lukker jeg.
Avatar billede grafik-anders Mester
20. september 2014 - 10:49 #11
OK, - tak for hjælpen :)