Avatar billede MadsHaupt Juniormester
07. marts 2014 - 17:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Microsoft Expression Encoder 4

Jeg er ved at lave et program til at optage skærmen med, men jeg ved ikke hvordan jeg skal få
Mcrosoft.Expression.Encoder.ScreenCapture.ScreenCaptureJob til at optage det i et andet format end Microsoft Expression Encoder format.

Mit spørgsmål er så hvordan man får Mcrosoft.Expression.Encoder.ScreenCapture.ScreenCaptureJob til at optage i et andet format end Microsoft Expression Encoder format?.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
07. marts 2014 - 17:48 #1
Her er den kode jeg bruger:
Imports Microsoft.Expression.Encoder
Imports Microsoft.Expression.Encoder.ScreenCapture
Imports Microsoft.Expression.Encoder.Devices
Imports System.Collections.ObjectModel
Imports System.IO

Public Class Form1

    Dim showsettings As Boolean = False
    Dim heightanimationtimer As Timer
    Dim capturerec As New ScreenCaptureJob
    Dim videopath As String = Environment.GetFolderPath(Environment.SpecialFolder.LocalApplicationData) & "\strandboscrrec.wmv"
    Dim audiodevices As Collection(Of EncoderDevice) = EncoderDevices.FindDevices(EncoderDeviceType.Audio)

    Private Function HeightAnimation(ByVal control As Control, ByVal newheight As Integer, ByVal interval As Integer) As Timer
        Dim oldheight As Integer = control.Height
        Dim subheight As Integer = newheight - oldheight
        Dim timeinterval As Long = interval * 10000
        Dim time As Long = Date.Now.Ticks
        Dim timer As New Timer
        timer.Interval = 1
        AddHandler timer.Tick, Sub()
                                  Dim subtime As Long = Date.Now.Ticks - time
                                  If subtime > timeinterval Then
                                      control.Height = newheight
                                      timer.Stop()
                                  Else
                                      control.Height = oldheight + subheight / timeinterval * subtime
                                  End If
                              End Sub
        timer.Start()
        Return timer
    End Function

    Private Sub Form1_Load(sender As Object, e As EventArgs) Handles MyBase.Load
        capturerec.ScreenCaptureVideoProfile.Quality = 100
        capturerec.OutputScreenCaptureFileName = videopath
        Rec.BackgroundImage = New Bitmap(Application.StartupPath & "\recicon.png")
        Rec.BackgroundImageLayout = ImageLayout.Zoom
        StopB.BackgroundImage = New Bitmap(Application.StartupPath & "\stopicon.png")
        StopB.BackgroundImageLayout = ImageLayout.Zoom
        CheckedListBox1.SetItemChecked(0, True)
        CheckedListBox1.SetItemChecked(1, True)
    End Sub

    Private Sub Rec_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Rec.Click
        capturerec.ResetSettings()
        Select Case True
            Case FrameRate15.Checked
                capturerec.ScreenCaptureVideoProfile.FrameRate = 15
            Case FrameRate20.Checked
                capturerec.ScreenCaptureVideoProfile.FrameRate = 20
            Case FrameRate25.Checked
                capturerec.ScreenCaptureVideoProfile.FrameRate = 25
        End Select
        Dim audiodevices As Collection(Of EncoderDevice) = EncoderDevices.FindDevices(EncoderDeviceType.Audio)
        For Each item As String In CheckedListBox1.CheckedItems
            Select Case item
                Case "Mikrofon"
                    capturerec.AddAudioDeviceSource(audiodevices(0))
                Case "Systemlyd"
                    capturerec.AddAudioDeviceSource(audiodevices(1))
            End Select
        Next
        If File.Exists(videopath) Then
            File.Delete(videopath)
        End If
        capturerec.Start()
        Rec.Enabled = False
        CheckedListBox1.Enabled = False
        FrameRate15.Enabled = False
        FrameRate20.Enabled = False
        FrameRate25.Enabled = False
    End Sub

    Private Sub Button1_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles Button1.Click
        If heightanimationtimer IsNot Nothing Then
            heightanimationtimer.Stop()
        End If
        If showsettings Then
            heightanimationtimer = HeightAnimation(Me, 181, 300)
            showsettings = False
            Button1.Text = "Vis indstillinger"
        Else
            heightanimationtimer = HeightAnimation(Me, 300, 300)
            showsettings = True
            Button1.Text = "Skjul indstillinger"
        End If
    End Sub

    Private Sub StopB_Click(sender As Object, e As EventArgs) Handles StopB.Click
        capturerec.Stop()
        Process.Start(videopath)
    End Sub

End Class