Avatar billede pixiball Nybegynder
10. marts 2014 - 05:51 Der er 1 løsning

Problem med Net Use under Wifi

Jeg oplever noget besynderligt, som sikket har en helt naturlig forklaring - som jeg bare ikke kender til.

Jeg har en bærbare Windows XP der skal benytte en ældre matrix printer der er tilsluttet på en endnu ældre Windows 98 pc.  (ved det godt)

Win98 pc er forbundet til routeren via kabel og WinXP enten via trådløs eller kabel. Det er muligt at ping begge maskiner i begge retninger - både med eller uden kabel og på IP adresse og via host name.

For at printe på den printer der er installeret på Win98 benyttes kommandoen ==> Net Use LPT1:  \\win98\printer  <==

Og det virker fint når XP er tilsluttet routeren med kabel MEN hvis jeg er tilsluttet routeren trådløs er det ikke muligt at tilknytte printeren.

Får fejlen:  system error 66 the network resource type is not correct

Er der nogle der kan forklare det?
Avatar billede pixiball Nybegynder
24. juli 2014 - 22:48 #1
Lukker sagen