Avatar billede SanderL Nybegynder
11. marts 2014 - 22:00 Der er 13 kommentarer

Internet går af og på ?

Hej alle Eksperter jeg har et stort problem efter som jeg bruger mit net enormt meget er det self vigtigt at det virker... Problemet er jo så bare at det ikke virker jeg kunne rigtig godt bruge not hjælp omkring dette.

Jeg har en teori om at de porte som routeren bruger er fyldt op altså at den gemmer de ting og ikke sletter dem og derfor hopper routeren af nettet jeg udløver 200 points til den person som kan give mig det rigtige svar tusind tak på forhånd Mvh Sander
Avatar billede Blueeyez Mester
11. marts 2014 - 23:13 #1
Vi er nødt til at vide mere..

Fx hvornår mister den forbindelsen? (Høj eller lav aktivitet)
Mister den forbindelsen til din internet udbyder eller klienterne?
Er du på wifi eller lan?
Er der mange trådløse netværks i nærheden? (Hvis så prøv og skift kanal)
Er den os i brug som moem eller er der en anden boks før routeren?
Hvor mange enheder er der tilsluttet?
Avatar billede SanderL Nybegynder
12. marts 2014 - 15:28 #2
for det første er der 2 mobiler og 2 pc'er som bruger nettet

den mister forbindelse både når man sidder med sin mobil eller hvis man er på pc'en men jeg behøver ikke genstarte noget den gå på igen

jeg ved endelig ikke om det kun er til klienterne eller om den også gør det når jeg ikke er hjemme jeg ved bare at den går af nettet men starter så selv op igen

der er en anden boks efter som min internet udbyder er waoo da boksen blev installeret blev vi informeret om at vi selv skulle have router hvilket vi ikke havde før derefter købte vi jo så en ZyXEL (en af de billige)

den pc jeg bruger mest er forresten tilsluttet via internet kable

Jeg håber det var nok info hvis der er andet der mangler skriver du det bare så efterlader jeg lige en kommentar Mvh Sander
Avatar billede Blueeyez Mester
12. marts 2014 - 15:48 #3
For det første er zyxel kun problemer. Jeg vil nok anbefale en linksys router i stedet.

Men hvis vi skal tage kampen op med nuværende router så skal du opdatere dens firmware til nyeste version.

Derefter skal du deaktivere trådløs i routeren og se om den mister forbindelsen fortsat.
Avatar billede SanderL Nybegynder
12. marts 2014 - 16:59 #4
hvilken side skal jeg in på for at opdatere firmware :? tror vi lige prøver at tage kammpen op indtil jeg har pengene til at købe ny router
Avatar billede Blueeyez Mester
12. marts 2014 - 18:36 #5
Hvis du skriver model navnet på den så vil jeg godt lige finde det til dig ;)
Avatar billede SanderL Nybegynder
12. marts 2014 - 20:18 #6
ZyXEL NBG-419N V2 det var hvad jeg lige kunne finde Mvh Sander
Avatar billede Blueeyez Mester
12. marts 2014 - 20:24 #7
Fandt dette: ftp://ftp2.zyxel.com/NBG-419N_v2/firmware/NBG-419N%20v2_1.00(AACU.5)C0.zip

Kan ikke lige vurdere om det er den eneste (første eller om der har været tidligere firmware versioner) men det er værd at prøve at bruge på den.
Avatar billede SanderL Nybegynder
12. marts 2014 - 20:49 #8
Ok tak prøver den lige når jeg kommer hjem så :)
Avatar billede SanderL Nybegynder
13. marts 2014 - 10:50 #9
hmm websiden er ikke tilgængelig ?
Avatar billede SanderL Nybegynder
13. marts 2014 - 17:33 #10
Hjemmesiden er ikke tilgængelig er det et link jeg skal gøre noget bestemt med eller undskyld besvær :?
Avatar billede SanderL Nybegynder
14. marts 2014 - 15:22 #11
Er det et link jeg skal bruge på anden måde ?? Er rimelig desparat
Avatar billede MADOlsen Forsker
14. marts 2014 - 15:45 #12
Eksperten laver tit ged i de links, som folk poster. Prøv at kopiere hele stien (inkl. det der ikke er kommet med i linket), så virker det i hvert fald fint her ved mig.
Avatar billede SanderL Nybegynder
15. marts 2014 - 00:40 #13
okay nu virker linket