Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
11. marts 2014 - 23:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Silverlight virker ikke

Hej alle dygtige mennesker herinde,

Indtil for vel 4-6 måneder siden kunne jeg uden problemer gå ind på siden http://arealinformation.miljoeportal.dk/distribution/, men pludselig krævede denne side, at jeg installerede Microsoft Silverlight. Som krævet, så gjorde jeg - men uden effekt. Førnævnte side bliver ved med at kræve, at jeg installerer MS Silverlight.

Mit styresystem er Windows Vista.
Min browser er IE 9.

Når jeg går ind på Kontrolpanel -> Programmer -> Programmer og funktioner -> Fjern eller rediger et program, så står Microsoft Silverlight anført, så programmet burde være installeret!(??).

Pudsigt nok er ovenstående nogenlunde sammenfaldende med, at Adobe Flash Player heller ikke virker, selvom programmet fremgår på samme liste, som nævnt ovenfor vedr. MS Silverlight.

Kan nogen hjælpe?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.
Hjemmmemekkeren
12. marts 2014 - 06:12 #1
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
12. marts 2014 - 22:23 #2
Hej Karise Larry,

Tak for din kommentar.

CCleaner har jeg permanent installeret, og den går automatisk igang, hver gang jeg slukker og starter computeren, så det program er desværre nok ikke løsningen på mit problem... Min CCleaner kører blot default i gratis-versionen. Skulle det ikke være nok?

Min Windows Update er sat til at opdatere automatisk. For at være på den sikre side har jeg dog netop foretaget en manuelt igangsat opdatering via Windows Update, hvilket (pudsigt nok...) resulterede i 7 vigtige og 2 mindre vigtige opdateringer - heraf en vedr. MS Silverlight. På trods af det virker min MS Silverlight stadig ikke, når jeg går ind på http://arealinformation.miljoeportal.dk/distribution/...

Er der mon andre muligheder for at fikse problemet?

Pft. og mvh.
Hjemmemekkeren.
13. marts 2014 - 06:14 #3
Du burde også få en nye version af IE ?

Nyeste (også til Vista) er ver 11 ...

http://www.microsoft.com/da-DK/download/details.aspx?id=40902
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
13. marts 2014 - 23:12 #4
Hejsa Karise Larry,

Jeg forstår ikke, hvor du ser, at IE ver. 11 skulle være nyeste version til Vista også? Når jeg går ind på http://windows.microsoft.com/da-dk/internet-explorer/download-ie, så står der "Du bruger Internet Explorer 9, den nyeste browser til Windows Vista." :-( ...

Da jeg i går opdaterede via Windows Update, kom der også en række opdateringer til IE. Min version er netop nu helt præcist version 9.0.8112.16421, opdateringsversion 9.0.25 (KB2925418).

Mvh.
Hjemmemekkeren
14. marts 2014 - 05:55 #5
Well - aå har jeg taget frjl  ;-)

Download

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html  FREE versionen

Kør programmet

Afinstall

* MS Silverlight
* Adobe Flash Player
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
16. marts 2014 - 22:47 #6
Så har jeg gjort følgende:
1)  Installeret Revouninstaller og med dette program;
2) Afinstalelret MS Silverlight.
3) Afinstalleret Adobe Flash Player.
Og derefter;
4) Gen-installeret MS Silverlight.
5) Gen-installeret Adobe Flash Player.

... Og intet har ændret sig :-( Når jeg starter http://arealinformation.miljoeportal.dk/distribution/, så beder siden stadig om, at jeg installerer MS Silverlight, og når jeg vil se (visse) youtube-klip, så bliver jeg stadig bedt om at installere Adobe Flash Player...

Når jeg tjekker Kontrolpanel -> Programmer -> Programmer og funktioner, så fremgår det klart at både Adobe Flash Player 12 ActiveX og MS Silverlight er installeret.

Det er som om, noget forhindrer de to programmer i at køre...

Nogen idé om, hvad jeg kan gøre herfra?

Pft. og mvh.
Hjemmemekkeren
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
17. april 2014 - 10:47 #7
Hejsa,

Jeg har forsøgt at afinstallere og geninstallere som anbefalet i indlæggene ovenfor, men intet hjalp! I stedet fandt jeg ud af at fjerne flueben fra IE -> Funktioner -> ActiveX-filtrering. Dette fik både Flash Player og MS Silverlight til at fungere.

Mvh. Hjemmemekkeren