Avatar billede pwn Forsker
11. marts 2014 - 23:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Cloning af HD - 3 spm.

Jeg har søgt lidt på tidligere beskrivelser af cloning, men kunne godt tænke mig at få mere præcise (og af nyere dato) svar på, hvilket cloning-program, der bedst kan løse følgende:

1)
Clone data og programmer fra en fx 40 GB disk til en 250 GB disk. Alt skal kunne køre som før, men nu på en disk med mere plads end på den nu næsten fyldte disk.

Jeg har kikket lidt på Acronis True Image 2014, og her kan jeg ikke afprøve lige præcis cloningsfunktionen. OK med mig at betale for programmet, hvis det kan løse problemet.

2)
Kan programmet bruges til cloning af mere end én maskine eller bliver licensen knyttet til den PC, det bliver hentet hjem på?

3)
Kan andre programmer anbefales?
Avatar billede poko1 Ekspert
12. marts 2014 - 00:19 #1
Jeg har brugt Maxblast5 igen og igen det er gratis og det eneste der kræves er en Maxtor eller Seagate Harddisk skal være tilsluttet det kan sågar bare være på USB den skal blot være tilsluttet!
http://www.seagate.com/support/downloads/item/maxblast-master-dl/
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2014 - 02:37 #2
Hvis dine HDD ikke er af de i #1 nævnte kan du bruge dette gratis program. Ja det kan du selvfølgelige gøre under alle omstændigheder. http://www.easeus.com/disk-copy/
Avatar billede pwn Forsker
12. marts 2014 - 13:01 #3
Det blev ja39s forslag der virkede (har ikke Maxtor) - og det var nemt.
Tak for svar, begge.
Er der i øvrigt et program, der kan ændre på partitionsstørrelsen (den lavede en partition på samme størrelse som den oprindelige - her vil jeg gerne have nogle flere GB)?

poko1, send et svar - ja39 samler ikke point :-)

vh

Paul
Avatar billede pwn Forsker
12. marts 2014 - 13:04 #4
Øh, der var jeg lige hurtig nok med et spm - flytte en partition kan EaseUS også klare - sorry.
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2014 - 13:08 #5
Avatar billede pwn Forsker
12. marts 2014 - 13:29 #6
Tak :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2014 - 13:36 #7
Ok, husk at lukke. Du lægger bare selv et svar:-)
Avatar billede pwn Forsker
12. marts 2014 - 15:24 #8
Hermed...