Avatar billede kawmic Nybegynder
12. marts 2014 - 07:56 Der er 9 kommentarer

Relæstyring med ic-kreds eller lignende.

Jeg har en stor fed ældre mixer, hvor jeg er træt af de evindelige problemer med snavsede og slidte switches. Så var det jeg tænkte om nogen kunne hjælpe med at designe en relæstyring til et sådant projekt.
På forhånd tak.
Venlig hilsen Michael
12. marts 2014 - 08:50 #1
Velkommen til E. ...

Fabrikat, Model - på " stor fed ældre mixer" ???
Avatar billede kawmic Nybegynder
12. marts 2014 - 09:10 #2
yamaha 2408
12. marts 2014 - 09:49 #3
http://medias.audiofanzine.com/images/normal/yamaha-2408-m-232212.jpg

---

Skal det forståes sådan at diverse (lyd) skiftekontakter er 'slidte', så det giver lidt 'knas' mm. i lyden ved brug ?

Og det er selve audiosignaler som elektrisk set er igennem kontakten (hvis du forstår hvad jeg mener...) ?

I nyere systemer skiftes disse audiosignaler gennem en form for elektronisk switch, som styres af kontakten ... og sådan er det jo nok ikke her :-(
Avatar billede kawmic Nybegynder
12. marts 2014 - 10:11 #4
Ja,lyden går gennem kontakterne.
12. marts 2014 - 11:41 #5
Hmmm... det kan (i praksis) blive besværligt :-)

Måske vha af masse af disse ->
http://da.wikipedia.org/wiki/Reed-rel%C3%A6

---

www.el-supply.dk/?Gid=115
Avatar billede kawmic Nybegynder
12. marts 2014 - 11:51 #6
Altså, det jeg havde tænkt mig var at der skulle laves en elektronisk styring af alle knapper (afbrydere) , e.v.t. med ic-kredse. Kan det ikke lade sig gøre?
Som du ka' høre, ved jeg ikke så meget om det, men jeg ka' fandeme lodde! ;)
12. marts 2014 - 12:40 #7
Alternativ til fysiske relæer ->

http://en.wikibooks.org/wiki/Practical_Electronics/IC/4066

http://www.natalnet.br/~aroca/afron/CD4066BC.pdf

---

Ti hi - det er noget fra min ungdom's tid ;-)
Avatar billede kawmic Nybegynder
12. marts 2014 - 12:55 #8
Det ser vist ud til at være det jeg søger.
Kigger lidt på det, og vender frygteligt tilbage;)
Foreløbig mange tak
12. marts 2014 - 13:19 #9
... så er det bare om de "afbryder" nok audiomæssigt .... og der alligevel er lidt overhøring ?
Men der har jeg nogle idéer :-)