Avatar billede BredahlJensen Nybegynder
12. marts 2014 - 14:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Excel 2007, makroer i dansk hhv. engelsk version

Et gammelt regneark med en del makroer kører perfekt i Excel 2007 dansk version.
I Excel 2007 engelsk version fejler makroerne.

Såvel ActiveX som makroer er enabled i Trust Center.

Kan der være forskel på makroer på de to sprog eller er det noget med opsætningen af Excel?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. marts 2014 - 14:09 #1
typisk skal fx datoformatering skiftes fra åå til yy.
Normalt, når makroer fejler, så kan du gå til den linje i koden, der  har fejl. Og så er det 'bare' at rette den.
Avatar billede BredahlJensen Nybegynder
12. marts 2014 - 14:28 #2
Godt bud, men der anvendes hverken dato eller klokkeslet i makroerne.
Avatar billede supertekst Ekspert
12. marts 2014 - 14:35 #3
Hvilke fejlmeldinger vises der?
Avatar billede BredahlJensen Nybegynder
12. marts 2014 - 14:47 #4
Fejlmelding: Method "text" of object "range" failed.

Det sker i linien:
If LCase(ActiveWorkbook.Worksheets("Data_oplysn").Cells(Target.Row, Target.Column).Text) = "x" Then
Avatar billede supertekst Ekspert
12. marts 2014 - 16:00 #5
Prøv at fjerne .Text
ellers
Hvilket fejlmeldingsnummer vises ved Debug?
Avatar billede BredahlJensen Nybegynder
13. marts 2014 - 08:24 #6
Fjernelse af ".Text" hjælper ikke. Har også prøvet med ".Value" uden held.
Fejlmeddelelsen er:
    Run-time error '-2147319784 (80028018)':
    Method 'Text' of object 'Range' failed
Avatar billede supertekst Ekspert
13. marts 2014 - 09:21 #7
Avatar billede kabbak Professor
13. marts 2014 - 18:48 #8
har du et ark der hedder "Data_oplysn"
er der en værdi i Target.Row
og Target.column

du kan se det ved at holde musen over når koden fejler og den er gul
Avatar billede BredahlJensen Nybegynder
14. marts 2014 - 08:26 #9
Supertekst: Ja, når Target anvendes er det i forbindelse med "Change"-hændelsen.

Kabbak: "Data_oplysn" er navnet på et ark. Både Target.column og Target.row indeholder korrekte værdier, som jeg kan se under debug.

Jeg har prøvet at kopiere det stump, som fejler, over i et nyt regneark. Der fungerer det korrekt! Er vi ude i noget med sprogversioner?
Avatar billede supertekst Ekspert
14. marts 2014 - 08:51 #10
Ok

If LCase(ActiveWorkbook.Worksheets("Data_oplysn").Cells(Target.Row, Target.Column).Text) = "x"

Den hændelse, der udløser ovenstående - er det på arket "Data_oplysn"
eller
på et andet ark?
Avatar billede BredahlJensen Nybegynder
14. marts 2014 - 09:56 #11
Hændelsen udløses på arket "Data_oplysn"
Avatar billede supertekst Ekspert
14. marts 2014 - 10:05 #12
Ligger den "drilagtige" VBA-kode samme ark eller?
Avatar billede BredahlJensen Nybegynder
15. marts 2014 - 20:16 #13
Hej igen

Koden ligger i VBA under arket "Data_oplysn"-

Jeg har nu gjort det, at jeg har kopieret alle arkene og al kode over i et nyt regneark med det resultat, at koden virker igen. Vel at mærke uden nogen entydig forklaring.
Avatar billede supertekst Ekspert
15. marts 2014 - 23:33 #14
Fint - så kan du lukke tråden..
Avatar billede BredahlJensen Nybegynder
25. juli 2014 - 07:50 #15
Svar