Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2014 - 14:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Standardbruger har fejlagtigt administratorrettigheder

Jeg har en PC med to brugerekonti - en administrator og en standardkonto. Selvom standardkontoen er oprettet som standardbruger kan den uden problemer administrere en anden konto (og dermed eksempelvis slette administratorkontoens adgangskode). PC'en har tidligere været medlem af et domæne, men er nu oprettet med sin egen arbejdsgruppe.

Hvad kan problemet skyldes og hvordan løser jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2014 - 15:48 #1
Kan du ikke bare gå ind i Brugerkonti, administrer en anden konto, og fjerne rettiheden som admin?
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2014 - 15:54 #2
Standardkontoen har ikke rettigheden administrator.....
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2014 - 17:47 #3
Ok det kunne jeg ikke se, fordi jeg er alene på min PC.
Nu skriver du ikke noget windows versionen, men prøv at se, om der er noget du kan bruge her. http://www.wikihow.com/Delete-a-Second-Hidden-Administrator-Account-in-Windows-XP
Avatar billede RogerWilco Seniormester
12. marts 2014 - 18:03 #4
Se efter i medlemslisten for administratorgruppen, om der skulle være en
NT Authority\Authenticated Users (S-1-5-11)

(jeg ved ikke lige, hvad den hedder i dansk Windows).
Hvis denne er med, vil alle der logger på maskinen have administratorrettigheder.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2014 - 08:25 #5
RogerWilco> Hvor finder jeg NT Authority\Authenticated Users (S-1-5-11)?
Avatar billede RogerWilco Seniormester
15. marts 2014 - 09:42 #6
Klik Start, højreklik på Computer og vælg Administrer. Åbn Lokale brugere og grupper, og dernæst Grupper.
Dobbeltklik på gruppen Administratorer og se, om den indeholder det nævnte medlem, og i så fald slet det.
Brugeren Administrator skal i forvejen være medlem af gruppen.
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2014 - 07:25 #7
Kun Administrator er medlem af gruppen....
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2014 - 08:05 #8
Lukket - desværre ikke løst