Avatar billede MadsHaupt Juniormester
12. marts 2014 - 15:58 Der er 16 kommentarer

zip file

Jeg har lavet mit eget zip format .mhz, men hvordan kan jeg lave funktioner til at flytte filer ind i zip filen?.

Eller er der noget er har bare en lille ide om hvordan Microsoft har lavet det med .zip formatet?.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2014 - 16:01 #1
Programmatisk?

Command line?

Drop and drag i Windows Explorer?
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
12. marts 2014 - 16:52 #2
Jeg vil helt have det til at kunne køre med drag and drop i Windows Stifinder, men hvis det ikke kan lad sig gøre, så vil jeg gerne lave det til at køre i mit program.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
12. marts 2014 - 20:04 #3
arne_v kan du hjælpe?.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2014 - 01:53 #4
Maaske.

Er det Win Form eller WPF GUI?

Hvis jeg skal kigge paa det bliver det nok foerst i weekenden.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
13. marts 2014 - 09:22 #5
OK.
Avatar billede clausc Nybegynder
13. marts 2014 - 14:23 #6
Hvis løsningen beror på shell extensions (hvilket jeg umiddelbart vil mene du næppe kan undgå), så er C# desværre (stadig) en rigtig skidt idé.

http://blogs.msdn.com/b/oldnewthing/archive/2013/02/22/10396079.aspx
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
13. marts 2014 - 16:00 #7
Hvilket programmeringssprog skal jeg så lave shell extensions i?.
Avatar billede clausc Nybegynder
14. marts 2014 - 10:55 #8
En sprog der genererer native kode og har god support for COM vil nok være i top. Det kan mere eller mindre oversættes til C++

Bemærk! Jeg påstår ikke, at du ikke kan lave det du ønsker uden en shell-extension. Det kan også sagtens tænkes, at en managed shell extension vil virke ok og uden for store performance problemer. Den del af dit spørgsmål har jeg slet ikke taget stilling til. Jeg har alene påpeget nogle ting du bør overveje.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2014 - 03:34 #9
Jeg har kigget lidt paa det.

Claus har ret.

Drop and drag i din egen applikation er ikke svaert (uanset om det er winforms eller WPF).

Men for windows explorer skal du over i shell extensions.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/cc144165.aspx
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
17. marts 2014 - 12:47 #10
Har fundet ud af det, jeg har bare det sidste spørgsmål, hvilken shell extension skal jeg bruge for at man kan åbne min .mhz fil, som om det var en mappe ligesom .zip formatet kan man åbne ligesom om det var en mappe?.
Avatar billede bvli Praktikant
19. marts 2014 - 09:36 #11
Læg følgende i en fil du kalder mhz.reg og dobbeltklik på den bagefter.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\.zip]
"PerceivedType"="compressed"
"Content Type"="application/x-zip-compressed"
@="CompressedFolder"

[HKEY_CLASSES_ROOT\.mhz\CompressedFolder]

[HKEY_CLASSES_ROOT\.mhz\OpenWithProgids]
"CompressedFolder"=""
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
19. marts 2014 - 11:20 #12
bvli, jeg kan altså ikke se hvad det skulle kunne gøre, når det er mit eget format som Windows Stifinder ikke kender i forvejen, det burde altså kun kunne lad sig gøre hvis den ved hvilke funktioner den skal bruge til at læse mit format med.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
19. marts 2014 - 11:26 #13
Så vidt jeg kan se er der ikke nogen steder hvor der bliver refereret til nogen dll fil eller nogle funktioner der skulle kunne læse mit format, så hvad skal jeg gøre ud over det i #11?.
Avatar billede bvli Praktikant
20. marts 2014 - 09:58 #14
Jeg har misforstået dit spørgsmål. Jeg troede i første omgang, at du havde lavet et filformat baseret på zip, og ville have windows til at lukke det op som en almindelig zip-folder.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
15. juni 2014 - 17:29 #15
Jeg har ikke fundet den nøjagtige løsning endnu, men jeg lukker ikke tråden.
Så i skal ikke bekymre jer om denne tråd, før jeg skriver en kommentar igen.
Avatar billede MadsHaupt Juniormester
30. august 2014 - 08:51 #16
Jeg har fundet en løsning med at flytte filer ind i mit .mhz format.

Jeg har også fundet ud af hvordan det med at kopierer, flytte og slette filer fungere.
http://www.eksperten.dk/spm/99678

Og det med Shell extensions fik jeg svar på her: http://social.msdn.microsoft.com/Forums/vstudio/en-US/476bf094-6168-441c-bd9b-c7aed821ac7d/registry-a-zip-format?forum=vbgeneral

Så bvli, arne_v og clausc skriv et svar så får i point.
Skriv venligst hvis i ikke vil have point.