Avatar billede Frexxy672c Nybegynder
13. marts 2014 - 11:08 Der er 1 kommentar

Webudvikler OSO opgave.

Hajsa der ude!

Jeg er i gang med at skrive min 10klasses OSO, og ville høre om der var nogen der havde nogen svar på lidt af mine spørgsmål:
-Min ide er at efter 10klasse tager jeg Data- Programmør, --> Multimedie Designer --> Web udvikler.

Spørgsmål:

- Hvad skal man fokusere mest på, hvis man gerne vil være en dygtig Website Udvikler / Opsætter.

- Hvilket jobs kan man forvente at få efter Uddannelsen

- Hvilken slags Virksomheder har brug for en Web-udvikler.

- Er der stor eller lille Efterspørgsel på Web-udviklers?

Tak for hjælpen. :) på forhånd

Add mig evt. på skype det kunne være fedt at have kilde til flere spørgsmål.

Skype: Frederik.mortensen.helsingor
Avatar billede Watson Nybegynder
13. marts 2014 - 20:15 #1
Hmm. Lad mig prøve.

1. Det er svært at svare på, da uddannelserne har nogle af samme fag, mens andre er langt fra hinanden. Tager du multimedie uddannelsen, vil du blandt andet også få undervisning i 3d studio max, flash samt meget andet du ikke vil kunne få de andre steder. Dog vil jeg også sige at at MMD uddannelsen er ret så overfladisk, jeg vil kun sige at den er mere brugbart som adgang til videre uddannelse. Hvis du virkelig vil have et korrekt svar her, så burde du gå ud til selve uddannelserne/skolerne og spørge eleverne der eller selve vejlederen.

2. Hvilken job efter uddannelsen, igen kommer det an på hvilken af uddannelserne du tager. Det er lidt svært at svare på da de er ret så forskellige.

Hvis det var mig, ville jeg nok først finde ud af hvilken retning jeg ville hen mod. Ønsker du Webudvikler, Programmør eller en blanding? For du kan sagtens være en webudvikler i dag med alle de CMS systemer uden at kunne programmere, det er dog en stor hjælp hvis du kan. Og så kommer det også an på hvilket sprog det er du vil ud i, skal det være noget som C++. java eller noget webprogrammering som php eller andet?

3. Hvilke virksomheder har brug for webudviklere. Det har de fleste efter hånden, da eller virksomheden har en hjemmeside som løbende skal opdateres. Du vil selvfølgelig også den mulighed at arbejdet et sted som udvikler hjemmesider og kun det. Her vil du kunne finde ret så mange hvis du bare søger på google.

4. Er der en stor efterspørgsel. Hmm ja og nej, det kommer an på dine kvalifikationer og hvad du kan fremvise, er du dygtig nok og kan præsentere dig selv på en pæn måde, så vil du også kunne få et job.