Avatar billede digichaos Nybegynder
16. marts 2014 - 14:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ASUS router vil ikke køre Gbit kablede forbindelser

Jeg har for nyligt skiftet min gamle router ud til en Asus RT-AC68U. Den gamle router registrerede uden problemer at forbindelsen mellem routeren og min stationære computer var en Gbit kablet forbindelse.

Efter at jeg har skiftet til min nye Asus router, så bliver min computer kun registreret med en 100 Mbit forbindelse. Det til trods for, at Asus routeren står til at have Gbit forbindelser på den kablede del.

Jeg har været inde i routerens kontrolpanel og rode rundt, for at finde ud af, om det blot var en indstilling derinde. Men indtil videre har jeg ikke kunne læse mysteriet, så nu må jeg bede om hjælp...

Mvh
Kristian
Avatar billede Blueeyez Mester
16. marts 2014 - 15:00 #1
Hvis du kobler alle enheder fra den. Tilslutter din stationær og evt slukker router og computer og derefter tænder router og så computer hvad siger den så? Og hvad med en fil overførelse over dit lan (bedste måde at teste det på)
Avatar billede digichaos Nybegynder
31. marts 2014 - 20:33 #2
Det viste sig, at fejlen lå i driverne på computeren.