Avatar billede Mentor Juniormester
18. marts 2014 - 18:58 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Image Deployment

Hej

Vi benytter os i dag af Windows Deployment Services til at udrulle vores images. Løsning er dog fra starten ikke blevet sat ret godt op, så vi får ikke fuldt udbytte af det. Lige nu laver vi egentlig bare en sysprep af den pågældende computer, hiver .wim-filen ud, og lægger den ind i WDS, så vi kan LAN-boote og hive Images ned til workstations.

Nu har vi besluttet, at vi vil lave det om fra bunden af. Vi kunne godt tænke os, at man evt. kunne vælge hvilke programmer, man ville installere i forbindelse med pålægningen af de pågældende image.

Derudover ville det være rart, at opdateringer kunne laves direkte til imaget, i stedet for at man skulle lægge imaget på en computer, for at opdatere den i bund, og derefter syspreppe, hive .wim-filen ud og lægge den ind i WDS igen.

Jeg går stærkt ud fra at WDS kan dette, hvis det bliver opsat korrekt.

Men er der andre systemer, der kan anbefales? De skal helst ligge i samme prisleje som WDS (læs: gratis).

Det vigtigste er bare, at det er hurtigt og nemt at smide et image på fra LAN - og at det kan ovenstående ting, således at det i det lange løb bliver dejlig nemt.

Hvis I anbefaler andre systemer, må I meget gerne supplere med links til nogle guides, gerne komplette guides.

Mange hilsener,
Morten.
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
21. marts 2014 - 12:54 #1
Hej

SCCM kan det hele, men er ikke super let tilgængeligt og det koster! (Læs mere/se intro videoer etc. på http://sccmdeploy.dk)

MDT kan også det hele men igen; du kan ikke bare lige installere en applikation på en server og så spiller det..
Start med at læse Johans bog Deployment-Fundamentals http://www.amazon.com/Deployment-Fundamentals-Vol-Migrating-Windows-ebook/dp/B0076FWC2Q/ref=la_B003K2C4LI_1_2?s=books&ie=UTF8&qid=1395402574&sr=1-2

/Thomas
Avatar billede Mentor Juniormester
21. marts 2014 - 13:02 #2
Hej Thomas

Du kommer selv ind på det, og der må jeg bekræfte dig i, at det ikke lige er det, jeg er på udkig efter.

Ellers tak for svaret!

/Morten
Avatar billede samohtrelhe Praktikant
21. marts 2014 - 23:47 #3
Hej Morten

Jep. Problemet er bare: Der ER ikke nogen "quickhit" systemer derude, der bare kan smides på en server og så virker "ud af boksen"

Tro mig, jeg sidder med et setup der skal håndtere 12.000 brugere og hvis man kunne finde noget på markedet der var nemmere og smartere, havde MDT og SCCM aldrig fået et ben til jorden.

Gevinsterne er dog enorme og SÅ svært er det heller ikke at få en MDT installation op at stå.
Avatar billede Mentor Juniormester
10. april 2014 - 08:03 #4
Jeg fortsætter med WDS.

Tråd lukkes.