Avatar billede sismofytten Juniormester
18. marts 2014 - 20:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tuneren er ikke installeret

Min aldrene stationære PC kører Vista og har tilsyneladende tabt forbindelsen til TV kortet. Jeg får denne besked hvis jeg prøver at se TV via Media Centret (det har virket tidligere).

Tuneren er ikke installeret
Der er ikke fundet nogen tunerhardware

Hvad gør jeg for at undersøge nærmere hvad der er galt?
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. marts 2014 - 14:45 #1
Knappen "Start/Denne Computer"højreklik/Egenskaber/Hardware/Enhedshåndtering.
Kig her, om kortet er installeret. Hvis ikke, så marker øverste punkt (som regel navnet på din pc) Menupunktet "Handling/Søg efter hardwareændringer".
Finder den ikke dit kort, så skal du en tur ind i maskinen og se, om dit kort har løsnet sig.
Dette kan starte med at forsøge.
/ptj_11
Avatar billede sismofytten Juniormester
23. marts 2014 - 20:02 #2
Beklager jeg ikke har svaret, men nu er pc'ens grafikkort vist død ... den siger bare beeeeeeeeeeeeep, beep beep - vender tilbge hvis jeg får liv i den igen.
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. marts 2014 - 08:21 #3
Hvis du finder ud af, hvilken bios din maskine er udstyret med, så kan du gå ind på følgende link og se hvad din beepkode betyder:
http://www.computerhope.com/beep.htm
/ptj_11
Avatar billede sismofytten Juniormester
26. marts 2014 - 14:56 #4
Hvordan finder jeg ud af hvilken Bios det er?

Maskinen er en Medion MD8822 (MED MT 459)...

Jeg har prøvet at fjerne memory - samme lyd sekvens
Jeg har skiftet grafik kort - samme lyd sekvens

Nogen ideer til hvad jeg så skal prøve?
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. marts 2014 - 16:01 #5
Hvilket MSN nummer har din maskine?
Antageligt kommer du i bios ved at trykke på tasten "DEL" under opstarten af maskinen.
/ptj_11
Avatar billede sismofytten Juniormester
26. marts 2014 - 21:21 #6
Der er ingen kommunikation med skærmen overhovedet 'No Signal' ligeyldigt om jeg vælger VGS, DVI eller HDMI  så jeg omer aldrig så langt.
Hvor finder jeg et MSN nummer?
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. marts 2014 - 22:54 #7
Det bør stå, der hvor du også har fundet dette:
Maskinen er en Medion MD8822 (MED MT 459)...
/ptj_11
Avatar billede sismofytten Juniormester
27. marts 2014 - 07:32 #8
Jeg har et Art nummer: 10010253 men ikke noget MSN :-|
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. marts 2014 - 23:25 #9
Der er desværre ikke oplysninger angående bios producent i manualen til din maskine, men her er et par bud:
Award-bios:
1 long, 2 short    Indicates a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information
IBM-bios:
Det samme
Phoenix-bIOS:
har altid fire grupper af beeps.
Alt tyder derfor på, at dit problem stammer fra dit skærmkort.

Hvis det ikke hjælper at skifte det med et andet, så kunne noget tyde på, at dit bundkort er defekt.
Beklager meget.
/ptj_11
Avatar billede sismofytten Juniormester
28. marts 2014 - 12:01 #10
Hej ptj_11
Tak for forsøget ... hvis du lægger et svar så får du pointene - trylle kan du jo ikke, så om ikke andet så for ihærdigheden :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. marts 2014 - 16:15 #11
Du kan evt. kontakte Medions support. Der kan du få et eksakt svar på beepkoden.
Herefter kan du bedre afklare, om det kan betale sig, at reparere din maskine.
Held med projektet.
/ptj_11