Avatar billede jepzen Nybegynder
18. marts 2014 - 20:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tvunget til at logge på Hotmail med Windows 8.1

Jeg er lige begyndt på Windows 8.1.

Kan det passe at man er tvunget til at logge sig på sin microsoftkonto, hver gang man skal bruge computeren?

Kan jeg ikke vælge bare at logge mig på med en eller anden kode, og undgå at skulle logge på min Microsoftkonto hver gang?

Det kunne man jo i  de gode gamle dage :)

Jeg ønsker ikke at være logget på min Hotmail når jeg bruger min computer.
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2014 - 20:47 #1
Jeg kører w8.1 uden nogen Microsoft kode, eller windows kode, så jo det kan man. At nogen har en windows kode, som kan slettes, er een ting, men en Microsoftkonto, det har jeg ikke før hørt om.
Hvad står der i Kontrolpanet under Strømstyring/Adgangskoder?
Avatar billede perhol Seniormester
18. marts 2014 - 21:27 #2
Du kan ændre en Microsoft-konto til en lokal konto, men du kan ikke bruge en lokal konto til at downloade apps fra Windows Store eller synkronisere indstillinger online.

Klippet far: http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/disable-remove-password

Sådan ændres en Microsoft-konto til en lokal konto

Stryg ind fra højre side af skærmen, tryk på Indstil, og tryk derefter på Skift pc-indstillinger
(Hvis du bruger en mus, skal du pege på nederste højre hjørne af skærmen, flytte musemarkøren op, klikke på Indstil og derefter klikke på Skift pc-indstillinger).

Tryk eller klik på Konti, og tryk eller klik derefter på Din konto.

Tryk eller klik på Afbryd forbindelse, og følg derefter vejledningen.
Avatar billede shako Novice
19. marts 2014 - 08:24 #3
Det er ikke helt nemt at sætte en Windows 8 computer op uden den forbandede Microsoft konto, men det er muligt at sætte en lokal konto op.

Så slipper man også for de forfærdelige Apps i Windows Store.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2014 - 14:17 #4
Jeg gjore det under install. at jeg opgav en yahoo konto. Den kunne ikke genkendes, og så fik jeg muligheden for at springe den del over, og det gjore jeg så. Man skal også huske at bruge de bruger definerede indstillinger, ellers siger man nemt ja til noget man ikke vil have.
Avatar billede jepzen Nybegynder
19. marts 2014 - 22:13 #5
Mange tak for kommentarerne. Jeg har nu lavet det sådan at jeg logger på med en lokal konto. Jeg er nemlig slet ikke interesseret i den der appstore :)

Skriver nogen et svar?

Det var nok perhols forslag jeg benyttede :)
Avatar billede perhol Seniormester
19. marts 2014 - 22:25 #6
:-)
Avatar billede munkholm_nielsen Nybegynder
14. maj 2015 - 08:15 #7
TAK perhol - Endelig slap jeg fri af Microsoft-konto-login :-)