Avatar billede Beach Mester
19. marts 2014 - 00:54 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Tivoli pant-krus

Hey - Jeg er på jagt efter et sted hvor man kan handle noget i stil med de ølkrus med pant på, som de bruger i Tivoli. De genanvender krusene ved at indsamle dem i automater, de bliver derefter fragtet til Tivoli´s eget vaskeri inden de bliver sendt ud til boderne igen.

Har ikke kunne finde nogle billeder af dem på www, ej heller nogen info om hvor de bliver lavet mm.

FC Midtjylland har også taget dem i brug, ikke i samme superkvalitet (tror jeg ud fra billederne) men kunne også bruges.
http://kortlink.dk/dyg3

Kruset fra Tivoli er ca. 15-17cm højt, der er rigeligt plads til 0,5L øl, kruset er forholdsvist tykt, men stadig i blød hvid plast, så det ikke går i stykker ved stød, tab osv.

Jeg skal bruge 150 stk på Roskilde Festival til intern udskænkning i en forening, og satser på at vores gæster vil gemme kruset og genbruge det under hele festivalen. Vi slipper for affald og kruset holder også bedre på den kolde øl end billig engangskrus:-)

//B
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. marts 2014 - 09:20 #1
Er det nemmeste ikke noget ala: http://www.tivoli.dk/da/praktisk/kontakt/

Spørge dem direkte ?
Avatar billede Beach Mester
19. marts 2014 - 19:46 #2
Min Co-worker har skrevet til dem for 3-4 måneder siden, men har intet svar modtaget. Jeg går derfor ud fra de ikke har interesse i at dele deres krus og viden med andre. Derfor tilbød jeg at forsøge andre kilder da hun nærmest har opgivet.
Troede i første omgang ikke det var det store problem at finde nogle der havde krus i samme stil, men hmm... Kan godt se det ikke er nemt.
Vil prøve at skrive til den Jyske fodboldklub i håb om at de er mere åbne og vil dele deres viden, men da jeg ikke kender deres krus og haft dem i hånden, er jeg stadig i tvivl om de kan holde til 6-7 dages brug og opvask uden at gå i stykker.

//B
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. marts 2014 - 20:15 #3
Avatar billede Beach Mester
20. marts 2014 - 05:49 #4
Funny... Der har jeg faktisk været, men gruset blev hurtigt skudt i sænk pga. størrelsen.
Der kan kun være 23cl i, hvilket vil skabe en monster lang kø ved hanen (vi har kun en).
Fik også hurtigt den tanke, at jeg selv ville glo temmelig åndssvagt hvis jeg fik udleveret et krus med så lidt øl til en festival, hvor folk nemt lukke en ½ liter øl ned på 5 minutter:-)

//B
Avatar billede Beach Mester
20. marts 2014 - 05:49 #5
Gruset=kruset
Avatar billede MADOlsen Forsker
20. marts 2014 - 08:10 #6
Jeg skal ind og se FCM - FCN på lørdag, og da jo kun er lørdag en gang om ugen, ender jeg nok med at få afprøvet de omtalte krus - og i så fald skal jeg nok lige komme med en vurdering efterfølgende :-)
Avatar billede Beach Mester
20. marts 2014 - 16:13 #7
Det må du MEGET gerne fedeko, Skal have en ide om hvorvidt de vil kunne tåle nogle hårde døgn på Roskilde uden at gå til.
Hvis du måske endda kan se i bunden af kruset om der måske skulle være skrevet et eller andet firmanavn eller noget kunne det jo gå hen og blive rigtig sjovt. Husk at drikke indholdet først *GG*
//B
Avatar billede Beach Mester
23. marts 2014 - 05:47 #8
Når nu kommer til dig selv efter en heftig lørdag med fodbold og øl, glæder jeg mig til at høre din oplevelse af FCM´s superkrus:-)

//B
Avatar billede MADOlsen Forsker
23. marts 2014 - 09:54 #9
Hehe, som fan af hjemmeholdet, var der ikke voldsomt meget at fejre i går, så hovedet har det fint i dag ;-)

Umiddelbart vil jeg vurdere, at krusene godt kan holde til en uge på festival.  De  er robuste, men samtidig tilpas smidige til at kunne holde til at få nogle tæsk.

Jeg checkede også bunden (tak for tippet med at drikke indholdet først i øvrigt ;-)), og fandt følgende webadresse: www.stack-cup.com. Kan se, at de også har en Facebookside.

Bare sig til, hvis du har flere spørgsmål, så må vi se, om jeg kan svare :-)
Avatar billede Beach Mester
15. november 2014 - 03:21 #10
Stack-cup.com gav mig det jeg skulle bruge, har bare glemt at melde retur. Smider du et svar så jeg kan lukke tråden?

//B
Avatar billede MADOlsen Forsker
17. november 2014 - 08:29 #11
Jamen naturligvis! :-)
Avatar billede Beach Mester
18. november 2014 - 00:35 #12
Super, takker for hjælpen

//B
Avatar billede MADOlsen Forsker
24. november 2014 - 08:38 #13
Velbekomme! Og hvis jeg kan hjælpe med noget en anden gang, mens jeg drikker fadøl, så siger du bare til! :D
Avatar billede Beach Mester
25. november 2014 - 00:26 #14
*LOL*