Avatar billede Kevinng Nybegynder
19. marts 2014 - 14:01 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Adobe Illustrator.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette program. Jeg har et logo som jeg godt kunne tænke mig at gemme i AI eller EPS. Sådan så jeg kan skalere billedet op uden at kvaliteten bliver dårligere. Måske nogen der har en guide?.
Avatar billede ebea Ekspert
19. marts 2014 - 14:31 #1
Skal det forstås derhen, at du skal have hjælp til Adobe Illustrator til at gemme en fil i formatet AI - EPS, eller skal du have gemt en eksisterende fil i formatet AI - EPS?.

Det skal være en Vektor baseret fil, for at gemme i et af disse formater.
Du kan ikke bruge en Pixel baseret fil, til at omdanne til Vektor.
Avatar billede milter Ekspert
19. marts 2014 - 17:18 #2
Prøv at kigge på linket herunder:

http://vectormagic.com/home
Avatar billede Kevinng Nybegynder
19. marts 2014 - 17:25 #3
Ja vil prøve at lave et logo jeg har i illustrator om så det kan skaleres op uden logoet bliver dårligere . Det et jpg
Avatar billede Kevinng Nybegynder
19. marts 2014 - 17:26 #4
Okay prøver det. Tak
Avatar billede ebea Ekspert
19. marts 2014 - 17:41 #5
Afhængig af hvor "kompliceret" dit jpg billede er, så vil du få det absolut bedste resultat, ved at rentegne dit originale billede, så det bliver et Vektor billede. Brug Illustrator, eller et andet program (CorelDraw f.eks.)

Disse konverteringsprogrammer (Corel Trace, Adobe Streamline), eller flere andre typer, ender altid op med, at have en enorm mængde "Node" punkter, for bare at ligne billedet nogenlunde.

Og når så du skal skalere billedet op (afhængig af str.), så vil du ganske tydeligt kunne se alle disse "node" punkter som noget firkantagtigt igennem alle yderlinjerne.
Avatar billede Kevinng Nybegynder
19. marts 2014 - 22:03 #6
Er der en guide/video det viser hvordan man retegner mit logo
Avatar billede Kevinng Nybegynder
19. marts 2014 - 22:05 #7
Ja milter det sådan noget det skal være.
Avatar billede milter Ekspert
20. marts 2014 - 12:22 #8
Jeg tænkte det nok :-)

Jeg tillader mig at lave et "Svar", så du kan afslutte spørgsmålet.