Avatar billede matrix007 Nybegynder
19. marts 2014 - 15:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

VBA kode, der gemmer excel filer på et sharepoint site.

Jeg er en begynder ud i VBA kode, så jeg har behov for noget hjælp.
Det er ikke lykkedes mig at finde noget brugbar kode.

På et sharepoint site vil jeg uploade et excel ark med en knap med VBA-kode.
Målet er at mine brugere skal kunne åbne dette excel ark på sharepoint sitet, indtaste data og trykke på en 'Gem' knap.

VBA-koden på 'Gem' knappen skal gøre at indtastet data gemmes i et nyt excel ark med filtype .xlsx på samme sharepoint site som original filen er gemt på.
Bruger navngiver filen ved gem.
Det er hele excelarket der skal gemes og det kan indeholde flere sheets
Det originale excel-ark med VBA koden må ikke overskrives.

Jeg benyter følgende programmer:
Sharepoint 2010
Excel 2007

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede matrix007 Nybegynder
20. marts 2014 - 11:52 #1
Jeg har fundet denne kode, der gør at det bliver gemt på mit Sharepoint site:

Private Sub CommandButton1_Click()
MyTempName = ThisWorkbook.Path
fileSaveName = Application.GetSaveAsFilename(InitialFileName:=MyTempName, _
FileFilter:="Macro-Enabled Workbook, *.xlsm", FilterIndex:=1, _
Title:="Save Update as new file name.")

If fileSaveName = False Then Exit Sub
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:=fileSaveName

End Sub

Men jeg har stadig 2 udfordringer:
- man skal stadig manuelt vælge folderen "Shared documents" når man skal gemme
- Jeg vil gerne ændre filtypen til .xlsx
Avatar billede matrix007 Nybegynder
20. marts 2014 - 13:54 #2
Det er lykkedes mig at løse udfordingen med at gemme i .xlsx format.
Min kode ser nu således ud:

Private Sub CommandButton1_Click()
MyTempName = ThisWorkbook.Path
fileSaveName = Application.GetSaveAsFilename(InitialFileName:=MyTempName, _
FileFilter:="Excel Files 2007 (*.xlsx), *.xlsx,", FilterIndex:=1, _
Title:="Save Update as new file name.")

End Sub

Jeg har brug for at få løst 2 problemer:
- man skal stadig manuelt vælge folderen "Shared documents" når man skal gemme på sharepoint sitet. Det er som om den kun finder sitet og ikke folderen 'Shared documents'

- Excel programmet skal lukke automatisk efter det er gemt.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede matrix007 Nybegynder
21. maj 2014 - 20:07 #3
Til andre der måtte have et lignende opgave med at gemme et excel ark på et sharepoint library, så er her en løsning, der ikke kræver VBA-kode.
Opret et nyt document library på dit sharepoint site. Når library oprettes er det vigtigt at vælge Excel i type af dokumenter på sitet.
Efterfølgende kan du i indstillinger på document library rette i Excel-templaten. Hver gang du nu gemmer dette excel ark vil det vælge dit document library som folder.