Avatar billede shako Novice
20. marts 2014 - 15:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Håndtere Indstillinger

Jeg har en applikation hvor det er muligt at ændre en indstilling. Hvis man gør det, vil jeg gerne have at den husker det til næste gang applikationen starter.

Jeg kunne selvfølgelig lave en txt/ini fil og så læse/skrive en værdi, men er det virkelig den optimale løsning når der kun er en indstilling at ændre?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. marts 2014 - 15:16 #1
Fil virker ret oplagt.

Maaske app config.
Avatar billede kalp Novice
20. marts 2014 - 16:51 #2
Hvis indstillingen skal ændres fra din applikation, så ville jeg måske bruge IsolatedStorage eller lignende.
Avatar billede skoop Praktikant
25. marts 2014 - 02:01 #3
Du kunne bruge windows regristry?

Her er en class som jeg selv bruger http://pastebin.com/VR0Qtbvj
Avatar billede montago Praktikant
12. maj 2014 - 21:31 #4
Hvis det er et standard C# program så brug da i stedet ConfigurationManager + App.Config:

http://stackoverflow.com/questions/5274829/configurationmanager-appsettings-how-to-modify-and-save